במבצע מורכב שהחל לפני חודש והסתיים השבוע, 2,050 סטים מהודרים של 'ארבעת המינים' מארץ ישראל סופקו לכלל הקהילות היהודיות באוקראינה.

המיוחד בחלוקה הפעם: הגעת ההדסים והערבות מהצפון המופגז – מאזורי צפת ורמת הגולן, על גדת נהר הירדן, והעברתם לאוקראינה הנתונה גם היא מזה יותר משנתיים וחצי להפצצות בלתי פוסקות.

העבודה הקשה החלה בקטיף ההדסים והערבות שנערכו השנה תחת אש, מה שגרם לחברות המספקות את ההדסים והערבות מצפון הארץ להתקשות במציאת עובדים שיעשו את הקטיף, תחת אש וללא מקום מוגן בקרבתם. תלאות נוספות היו העברת המכולה עם הסחורה במטוס שנחת בווינה ומשם יצא לאוקראינה בדרך יבשתית ארוכה מאוד. "אנשי המכס  עיכבו גם את המשלוחים במשך כמה ימים ותודתנו לשליח הראשי באוסטריה הרב יעקב בידרמן, לשליח לקהילת דוברי רוסית בוינה הרב קולומוייצוב וכן לרב דוד ניימרק שסייעו לשחרורם. רק אחרי הגעת המשאית למרכז הקהילה היהודית בדנייפרו שבמרכז אוקראינה, החל מיון ארבעת המינים ואספקתם לכל הקהילות באוקראינה באמצעות שלוחי חב"ד הפועלים בכל 34 הערים המרכזיות במדינה שרכשו אותם כדי לחלקם ליהודים בסביבתם" אומר גורם שעסק בנושא.

כמו בחגים הקודמים, גם הפעם סטים של ארבעת המינים חולקו גם לחיילים יהודים המשרתים בחזית המלחמה הקשה.

על הפרויקט הזה, כמו על יתר צרכי היהדות באוקראינה אחראית 'פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה' (FJCU)  שבשילוב פעולה עם שלוחי חב"ד במדינה אחראית על הדאגה הגשמית והרוחנית ליהודי אוקראינה. "זו כבר השנה השלושים שבה אנו מחלקים את ארבעת המינים" אומר יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר. "אם בארבע השנים האחרונות – בשתי שנות הקורונה ובשתי שנות המלחמה – חשבנו שכבר ראינו את כל הקשיים והתלאות הקשורים בחלוקה הזו הרי שהתבדינו. המאמץ השנה היה קשה מתמיד בשל המלחמה בארץ אבל בס"ד אנו יכולים לברך על המוגמר. יהודי אוקראינה יוכלו לברך גם השנה, כמידי שנה על הסטים המהודרים, כשלברכת 'שהחיינו' תהיה משמעות רחבה יותר".