נפטר מפצעיו הרב רפאל מרדכי פישהוף ז"ל, שנפצע במהלך פיגוע הדקירה הרב־זירתי בחדרה אתמול בצהריים (רביעי). פישהוף בן ה־35, תושב חדרה, הוא אב לשבעה ילדים, אברך הלומד בישיבת "כנסת יצחק".

מעיריית חדרה נמסר: ״רפאל מרדכי פישהוף ז”ל, תושב חדרה, בן 35, אב לשישה ילדים ואברך בישיבת 'כנסת יצחק' נרצח בידי המחבל המתועב. מותו נקבע בשעה האחרונה בבית החולים הלל יפה. צוותי העירייה ילוו את המשפחה וממשיכים ללוות את משפחות הפצועים שעדיין מאושפזים בבית החולים״. ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה, מסר: "אתמול עמדנו בבית החולים, התפללנו לשלומו וקיווינו להחלמתו, אך ליבנו נשבר מול הבשורה הקשה. העיר חדרה כואבת ומשתתפת באבל הכבד".

חכו עם השמפניות: חיזבאללה לא מחוסל - האיראנים ממלאים מקום בלבנון
בית המשפט פסק לטובתם - אבל "ראש יהודי" לקחו צעד אחורה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב: ״שולח תנחומים מעומק הלב ומשתתף בצערה העמוק של משפחת פישהוף - על יקירם הרב רפאל מרדכי הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע הנורא בחדרה. ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים. הטרור מבית מרים ראש בעקבות המלחמה אותה מנהלת מדינת ישראל בעזה ובלבנון, שוטרי משטרת ישראל עומדים כחומה בצורה יחד עם מתנדבי כיתות הכוננות ואזרחים חמושים בנשק אישי לעצור ולנטרל מפגעים. מחזק אותם בימים מאתגרים אלו״.

כזכור, אתמול בצהריים הגיע אחמד ג'בארין, אזרח ישראלי בן 36 מאום אל-פחם, למרכז חדרה, כשהוא רכוב על אופנוע ובאמתחתו סכין וגרזן. המחבל דקר שישה אנשים ב־3 זירות – שני גברים בני 30 ו-50 שנפצעו באורח אנוש, שלושה פצועים בני 55, 60 ו-70 באורח קשה ופצוע נוסף באורח בינוני. הפצועים פונו לבית החולים הלל יפה. תחילה, המשטרה טענה שלא מדובר בפיגוע על רקע לאומני ובדקה חשד לאירוע פלילי. בהמשך התבהרה תמונת המצב. 

המחבל אותר על האופנוע בזירה הרביעית ברחוב הרברט סמואל בחדרה, שם נוטרל על ידי עדי נטף, אזרח חמוש שהיה במקום: "היה דיבורים על מחבל ראשון ברחוב פה בחדרה, ברחוב הגיתית שזה היה בגן של הילד. התקשרתי לאשתי לראות שם מה קורה ולקחת אותו הביתה, שלא יהיה פדיחות בטעות תיכנס לגן ילדים".

"יצאתי החוצה, אני והבחור של המסעדה פה לידי שהוא במילואים עם נשק והיה עוד עזרה. כל אחד לקח פינה, אתה יודע, לסרוק את השטח לכיוון המקום של האירוע. שמענו משטרות אז ישר רצתי לכיוון הזה ומשם הכל היסטוריה", הוסיף.

עוד אמר עדי: "אחרי שאנחנו אומרים לו 'תשכב, תשכב, תתפשט תוריד את הבגדים', אולי ארבע דקות רק צעקות - איש המילואים ירה שני כדורים באוויר ראיתי שהוא לא נרתע ויריתי לו ישר ברגל וככה הוא נוטרל. ואז הגיע גם המשטרה וסגרו כמו שצריך".