נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע אתמול (רביעי) על מקבלי "אות נשיא המדינה לגבורה אזרחית". הרצוג יעניק את האות לאחר שמחת תורה, ב־30 באוקטובר, בטקס רשמי בבית הנשיא למקבץ ראשון של מעוטרים. 

אחד מהם הוא עוז דוידיאן. עוז, תושב מסלול, יצא בבוקר ה־7 באוקטובר לעבר יישובי העוטף, לשטח פסטיבל הנובה, לאחר שנודע לו כי באזור מסתתרים פצועים וניצולים רבים מהטבח. עוז, שהכיר את השטח היטב, יצא בטנדר הפרטי שלו בכ־15 גיחות תחת אש לאזור, אסף בכל אחת מהן כמה אנשים שהתחבאו בשטח, והעביר אותם למושבים פטיש ומסלול. במהלך חלק מהגיחות אף נתקל במחבלים, ניהל איתם קרב יריות מנשקו האישי, ונטרל אותם. בגבורתו, עוז הציל עשרות בני אדם מן התופת. 

מהפך בלבנון? מנהיג הדרוזים נטש את חיזבאללה - זו רק ההתחלה
ביידן התחמק מהשיחה הקשה - אבל נתניהו העביר את המסר | אנה ברסקי

שוחחנו עמו לקראת הענקת האות: ״התרגשתי מאוד לשוחח עם הנשיא ולקבל ממנו את אות הגבורה ולשמוע את כל המילים החמות וההערכה ממנו. זה לא מובן מאליו. אני בעיקר שמח בשביל 120 הילדים שלי שהצלתי, האות הזה הוא גם בשבילם, על השעות שהן עברו בשטח והמראות שהם ראו. אני שמח בשביל אמא שלי, אשתי ובנותיי. אני רק הייתי השליח ששלח הקדוש ברוך הוא להציל אותם – הם הגיבורים האמיתיים".

"מתחילת מלחמת חרבות ברזל", שיתף דוידיאן, "גוייסתי בצו 8, והייתי במילואים עד ה־7 באוקטובר. זאת היתה שנה לא פשוטה עבורי ועבור כל מדינת ישראל. אני הייתי בשנת אבל על חבריי מכוחות השוטרים, נרצחי הנובה, וכלל הנרצחים שחלק גדול מהם אני מכיר".

בסיכום דבריו, אמר: "אנחנו עם חזק, מדינה חזקה, נתגבר על הכל ונמשיך כי עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. ביום הזה הראינו לעולם וגם לנו מהי אהבת אחים, איך אנשים יצאו להילחם ולמות למען אחיהם שאפילו לא הכירו. עם ישראל חי".