אילת סמרנו, אימו של יונתן סמרנו ז"ל שנחטף ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאת בעזה, הביעה את זעמה על מועמדותה של אונר"א (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים) לפרס נובל לשלום לשנת 2024. כזכור, יונתן, בנה בן ה-21, נחטף על ידי עובד סוציאלי מטעם אונר"א לאחר שנפצע מירי של חמאס בכניסה לקיבוץ בארי. בחודש דצמבר בשנה שעברה קיבלה משפחתו הודעה כי הוא נרצח.

"איך ייתכן שהעולם נותן יד לזה?", שאלה סמרנו, כשהיא זועמת על כך שהארגון שמועמד לפרס נובל לשלום הוא אותו ארגון שאחראי ישירות לחטיפת בנה. "זה הארגון שחטף את הבן שלי! אני נדהמת לגלות שנעשה כזה עוול וכרגע מעמידים את הארגון הזה כמועמד לפרס נובל".

חיילי צה"ל גילו בלבנון: תרחיש הבלהות של ישראל כבר היה מוכן
בצל הלחימה הממושכת: האסטרטגיה של חיזבאללה נחשפת

במהלך השנה האחרונה הצטברו עדויות רבות באשר למעורבות של אונר"א בפעולות טרור. העדויות כללו ממצאים לפיהם 30 מתקני הארגון ברצועת עזה שימשו כמרכזי פעילות של חמאס, בהם נמצאו תשתיות טרור, פירי מנהרות ואמצעי לחימה. כמו כן, עובדים מטעם הארגון היו מעורבים בחטיפות של אזרחים ישראלים, כולל נשים וצעירים כמו יונתן סמרנו. על פי הדיווחים, תשעה מעובדי אונר"א הודו במעורבותם באירועים שהתרחשו ב-7 באוקטובר.

סמרנו סיפרה על המאמצים שעשתה בניסיון להחזיר את בנה: "במשך ימים רבים רצתי ברחבי אירופה, בין ארגון אחד של זכויות אדם לשני, לנסות לדחוף ולסייע להחזרתם של החטופים ובייחוד של אלה אשר פצועים... אני נדהמת לגלות אחרי 100 ימים שאונר"א היה מי שחטף את הבן שלי".

פעילי אונר''א משתתפים בטבח  (צילום: דוברות שר הביטחון)
פעילי אונר''א משתתפים בטבח (צילום: דוברות שר הביטחון)

קובי סמרנו, אביו של יונתן, שיתף בכאב הנורא של המשפחה: "איך גוף בינלאומי נותן פרס נובל לשלום לארגון שהיה שותף לטבח, רצח וחטיפה של ישראלים על לא עוול בכפם? הבן שלי יונתן, שכל חטאו היה לרקוד בפסטיבל מוזיקה, נחטף על ידי עובד סוציאלי של אונר"א. ארגון הטרור הזה לא ראוי לקבל פרס נובל לשלום, אלא פרס נובל לטרור".

התמונה הראשית בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]