יום הכיפורים מהווה אתגר ביטחוני בכל שנה, אך השנה הכוננות הנוספת והחששות מפיגועים וירי טילים ושליחת כטב"מים מצפון, ממזרח ומדרום מוסיפים ממד חדש של דריכות.

שתיקה שווה זהב: האם גדול הרבנים החרדים רמז לתמיכה בגיוס? I פרשנות
"פרס נובל לטרור": משפחת החטוף שנרצח זועמת על מועמדות אונר"א

לרגל צום יום כיפור הקרב, סקר שנערך ב"מעריב" בדק מהו שיעור האוכלוסיה שבחר לצום השנה. 63% הצהירו שהם מתכוונים לצום צום מלא לעומת 25% שלא יצומו בכלל. לעומתם, 7% טענו כי יצומו צום חלקי ו-5% טרם החליטו. 

לקראת יום הכיפורים, המשטרה ומערכת הביטחון נערכות בכוננות מוגברת בשל החשש לפיגועים. המשטרה תציב כיתות כוננות סביב בתי כנסת וריכוזי מתפללים ברחבי הארץ, תוך דגש מיוחד על אזורים רגישים כמו מרכזי הערים הגדולות. מספר סיורי המשטרה יוגבר, והכוחות יקבלו הנחיות להישאר במצב של כוננות גבוהה לכל אורך הצום.

לנוכח הצפי להגעת רבים לעיר, ובפרט למרכז העיר ולכותל המערבי, משטרת ישראל הגבירה בימים אלה את פעילותה באזור, ובפרט סביב העיר העתיקה וסמטאותיה.

התחבורה הציבורית תתנהל במתכונת מוגברת עד לכניסת השבת, על מנת לסייע לאזרחים להתנייד לפני כניסת יום הכיפורים. כל מערך התחבורה יפעל לפי לוח זמנים ייעודי, ושירותי האוטובוסים והרכבות יתוגברו.

במקביל, ארגון "ראש יהודי" מסר כי אף שבית המשפט פסק לטובתם, הם החליטו שלא לקיים את תפילות יום הכיפורים בגן מאיר, אלא בבית הכנסת במרכז תל אביב.

כמו בכל שנה, חנויות האופניים מוצפות בלקוחות שמגיעים לתקן אופניים או לרכוש חדשים עבור ילדיהם לקראת יום הכיפורים, שבו הכבישים פנויים והתנועה מתרכזת בעיקר ברוכבי אופניים. "הימים האלה הם שיא הלחץ", מספר רמי כהן, בעל חנות לתיקון ומכירת אופניים במרכז תל אביב. "כולם מגיעים ברגע האחרון, אם זה לתקן פנצ'ר או לקנות אופניים חדשים לילדים".

בתוך כך, לקראת יום הכיפורים הפיץ פיקוד העורף לאזרחי ישראל ולרשויות המקומיות המלצות להתנהגות בטוחה ודרכי קבלת מידע במהלך יום הכיפורים בנוגע לקבלת התרעות והנחיות מצילות חיים בזמן אמת.

בפיקוד העורף קראו לאזרחים לעשות שימוש באחד מהאמצעים הבאים על מנת לקבל התרעות ועדכונים במקרה חירום: גל שקט, התרעה במחשב הפרטי באמצעות פורטל החירום הלאומי או יישומון פיקוד העורף בטלפונים הניידים.

בפיקוד העורף הזכירו את הודעת החירום שנשלחה בעת מתקפת הטילים מאיראן בשבוע שעבר, וציינו כי אם תישלח הודעה כזו, אין לצאת מהמרחב המוגן עד להודעה חדשה. הודעה זו תועבר במערכת מסר אישי (CB), שתאפשר להעביר את ההתרעה ללא צורך בביצוע כל פעולה מצד האזרח או באפליקציה של פיקוד העורף.