אמיתי אלון ז"ל, שנפל באסון הכטב"ם בבא"ח גולני, רק בן 19, היה אדם עם חלומות גדולים, שאיפות גבוהות ולב רחב מלא בנתינה, כך מספרים קרובי משפחתו. אמיתי נולד וגדל במשפחה גדולה ואוהבת, חלק ממשפחת אלחרר המוכרת בקריית שמונה. עם פרוץ הקרבות, אמיתי ובני משפחתו פונו מיישובם ברמות נפתלי למושב משמר הירדן, שם המתינו בדאגה לשובו.

"הוריו של אמיתי, חגית ויוסי אלון, גידלו אותו לערכים של כבוד, נתינה והתחשבות באחרים", סיפר היום (שני) ל"מעריב" אבי אלחרר, דודו של אמיתי ואחיו של אימו. "חגית, סגן-אלוף (מיל') שירתה עשרות שנים בצה"ל, ולאחר שחרורה מהשירות לפני כחודשיים בלבד, גויסה מחדש עם פרוץ המלחמה". עוד סיפר כי אמיתי, שהלך בדרכי הוריו, ביקש לשרת בסיירת גולני - חלום ששקד עליו מגיל צעיר, והתמלא בגאווה כשהתקבל ליחידה.

דודו של אמיתי המשיך ושיתף ברגעי החרדה והכאב לאחר שנודע דבר נפילתו: "כשהודיעו על אירוע באזור בנימינה, קיבלתי מהצוות שלי הודעה על חיילים שנפצעו בבא"ח גולני. לא יכולתי לומר כלום למשפחה, ורק התקשרתי לאבא של אמיתי ואמרתי לו לצלצל אליו, אבל הוא כבר לא ענה לו. אחרי כמה דקות אביו התקשר אליי שוב, ואמר לי 'נגמר הסיפור – הודיעו שאמיתי נהרג'".

המילים של אבי משקפות את העצב הכבד שאופף את המשפחה. "אמיתי היה ילד זהב, כל כך רצה להגיע לסיירת גולני והשקיע את כולו כדי להצליח. הוא היה תמיד שם בשביל אחרים, עם דרך ארץ, חינוך ונתינה אין-סופית. זו טרגדיה אכזרית, גורל אכזר. במיוחד כשמדובר בילד כל כך אהוב, בן לאמא ששירתה בצבא כל חייה".

אסון הכטב''ם בבא''ח גולני (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
אסון הכטב''ם בבא''ח גולני (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אמא שלו דיברה איתו אתמול בשעה 19:00, ממש לפני האסון. הוא סיפר לה שהוא נכנס לחדר האוכל", שיתף, וסיפר על ההלוויה לאור המצב. "בגלל המצב הביטחוני, ההלוויה תהיה מצומצמת. אנחנו עדיין לא מעכלים, דאגנו לו במשך כל התקופה - ודווקא במקום הכי מוגן, בבסיס, הוא נהרג. זה הגורל". 

דודתו של אמיתי, רעות אלחרר, ספדה לו במילים כואבות: "הלב מסרב להאמין, אמיתי שלנו. באיזה עולם מתוקן אני מלווה את אחותי לקבור את בנה? השביל לשדות המושב נגמר פה, אולי עוד נקטוף אגסים ותפוחים שם למעלה, מלאך יפה שלנו. שום דבר לא ירפא את הכאב. רק לפני שמונה חודשים לקחתי אותך לגיבוש ודאגתי להכין לך פסטה. הלב ידמם כל החיים".