היום (שני) נערך אירוע השקת קמפיין להורדת אפליקציית Read Your Meter Pro של קבוצת ארד בעיר מודיעין מכבים רעות, במסגרת מהלך של ראש העיר ויו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, לשמירה על משאב במים בישראל. האפליקציה מתריאה ישירות לנייד על נזילות ואובדן מים ביתי בזמן אמת, וחוסכת לציבור בישראל כמות משמעותית של מים וכסף. במהלך האירוע חשפו נציגי קבוצת ארד בפני ביבס את שיאי הנרשמים לאפליקציה מקרב תושבי מודיעין מכבים רעות, הניצבת כמובילה הארצית בהורדת האפליקציה ביחס לשאר הערים בארץ. ביבס הזמין את תושבי עירו ושאר הרשויות בארץ להוריד את האפליקציה ולהצטרף למאמץ הלאומי לשמירה על משאב הטבע החשוב.

במהלך אירוע ההשקה, הציגה הנהלת ארד לביבס סקירה רחבה על פעילות החברה, אשר הינה מובילה עולמית למדידת-מים לשווקים שונים בארץ ובעולם, וכן סקירה על אפליקצייתRead Your Meter Pro, המאפשרת לצרכנים הביתיים לחסוך במים ובכסף על-ידי נתוני צריכה בזמן אמת, כולל השוואות לתקופות זמן קודמות, ושליחת התראות על צריכות חריגות או חשד לנזילות. זמינות המידע בסלולרי והיכולת לקבל התראות בזמן אמת, מאפשרות לצרכן ניהול מושכל יותר של הצריכה ומניעת בזבוז מיותר. האפליקציה של ארד פועלת בפריסה ארצית רחבה, ונכון להיום ישנם לה כ-45 אלף  רשומים בכל הארץ. 

על-פי דו״ח המים שפרסמה קבוצת ארד, 30% מהמים הנשאבים בעולם הולכים לאיבוד בשל נזילות. בישראל איבוד המים עומד על 7% נתון מהנמוכים בעולם. זאת בעיקר בזכות טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות החוסכות במים, כגון האפליקציה של ארד ומדי המים החכמים, אשר זיהו והתריעו בשנת 2023 על נזילות ליותר מ-200 אלף בתי אב בישראל, שהם 289 אירועי נזילות. 

יש נזילה? הכירו את מאתרי הנזילות (צילום: FREEPIK)
יש נזילה? הכירו את מאתרי הנזילות (צילום: FREEPIK)

לקראת חג הסוכות, במהלכו נוהגות משפחות לצאת מהבית למספר ימים, הציגה הנהלת ארד לביבס גם את הפיצ׳ר ״מצב חופשה״, הזמין לכל משתמשי האפליקציה, ומאפשר לישראלים לצאת לחופשה  בראש שקט מבלי לדאוג מפיצוצים ונזילות במשק המים הביתי. ב-״מצב חופשה״ ניתן להגדיר את הצריכה היומית הצפויה בזמן ההיעדרות, לרבות צריכת אפס, ובמידה והחלה צריכת מים חריגה בבית- האפליקציה שולחת התראה בזמן אמת ישירות לטלפון הנייד. כלי חדשני זה מאפשר לישראלים הנופשים בארץ ובחו״ל לבקש מבן משפחה או חבר להגיע לבדיקת האירוע בהקדם, ובכך למנוע נזק משמעותי, ולחסוך הרבה מאוד מים וכסף. 

יו״ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, ברך את קבוצת ארד על פועלה בארץ ובחו״ל למען קידום טכנולוגיה חדשנית לשמירה על משאב המים, ועל הבעת ההוקרה עבור העיר. בסיום האירוע, הזמין ביבס את תושבי מודיעין מכבים רעות וכלל תושבי הרשויות השונות להוריד את האפליקציה החדשנית. לאירוע ההשקה קדם קמפיין במודיעין מכבים רעות המעודד את תושביה להוריד את האפליקציה של קבוצת ארד, למען חיסכון רב במים ובכסף ושמירה על הסביבה. 

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו״ר מרכז השלטון המקומי: "השמירה על משאבי הטבע שלנו, בדגש על המים, הוא אתגר לאומי. גם בנושא הזה, כמו באתגרים לאומיים נוספים, השלטון המקומי נמצא בחזית, מוביל חדשנות טכנולוגית באחריות במטרה לייעל את השירות לתושבים. מודיעין מכבים רעות, כעיר חכמה, מובילה פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים לשדרוג השירות והעברת המידע לתושבים. אני מזמין את הרשויות בארץ לאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים הללו, ולהצטרף לשינוי בניהול צריכת המים, למען הדורות הבאים".

גבי ינקוביץ, מנכ״ל ארד: "אנו מודים ליו״ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס, ומעריכים את פועלו למען עידוד התושבים לשמור על משאב המים היקר לכולנו, ובו בזמן לחסוך עבורם סכום רב של כסף. אנו מברכים על כך שהעיר מודיעין רושמת שיאים בשימוש באפליקציית Read Your meter Pro, וקוראים לשאר התושבים בעיר ובכל הארץ להצטרף למהפכה. אנו מבטיחים כי קבוצת ארד תמשיך לפעול למען פיתוח טכנולוגי חדשני, מדויק ואמין בתחום ניהול המים ומדידת המים בארץ ובעולם".