היום התאספו בקריית גת כלל יישובי וקיבוצי המועצה האזורית אשכול בעצרת מיוחדת בקריאה דחופה להשבת החטופים. מבין 101 החטופים שנמקים בשבי בעזה- 44 מהם תושבי אשכול. 

לאירוע הגיעו משפחות החטופים והנרצחים, פדויי שבי ותושבי המועצה. בנוסף, התקיים מופע משותף של מירי מסיקה והפרוייקט של תמרי, לזכרה של תמר קדם סימן טוב שנרצחה בקיבוץ ניר עוז עם בעלה וילדיה, ולהשבתו של שגיא דקל חן וכלל החטופים. בסיום האירוע ילדי המועצה הפריחו עפיפונים צהובים שהכינו בעצמם.

עירית פאוקר, בת דודתו של תמיר אדר שגופתו מוחזקת בשבי, ושאביה גדעון נרצח בניר נשאה נאום כואב: ״היום, יותר משנה אחרי, המדינה מתפוררת, המועצה מופקרת, החטופים שלנו עדיין בשבי בעזה. המועצה שלנו עדיין מפוזרת, לא כולנו יכולים לחזור הביתה. במקום להיפגש בשדות אנחנו נפגשים בלוויות ואזכרות. לניר עוז כוחות הביטחון לא הגיעו. הקיבוץ הקטן והירוק שלנו הפך ברגע למחולל. והפגיעה לא נגמרה- 29 מיקירנו עדיין בשבי בעזה. השיקום שלנו יסתיים רק כשכל החטופים ישובו הביתה. אנחנו לא עייפים. אנחנו לא עוצרים. עד שכולם יחזרו.״

עדי גבאי, אימו של עמית גבאי שנרצח בקיבוץ רעים, דיברה בשם משפחות הנרצחים הוסיפה: ״באוגוסט האחרון חזרנו הביתה לרעים. גבאי, כך היה מכונה בפי החברים, היה איש של אנשים.

עדי גבאי (צילום: מועצה אזורית אשכול)
עדי גבאי (צילום: מועצה אזורית אשכול)


עמית הספיק לצאת לשנת שירות, שהיתה עבורו מאוד חשובה. אחרי חודשיים לצערנו זה נגדע. בסיום יב', עבור ספר מחזור קיבלו להשלים משפטים ואחד המשפטים היה- "המילים האחרונות שלי יהיו..." עמית כתב- "תקברו אותי בקיבוץ". לא יכולנו להתעלם, בלי שום תירוץ. בתחילתה של המלחמה, דאגנו למלא את זו הבקשה. אנו רואים בבקשה של עמית חלק מאמירה- לשקם את הקיבוץ, לחזור למועצה זו בעצם התקווה. תקווה לראות שוב את כל הישובים, תקווה לראות את הילדים והנוער גדלים ואת ביתם במועצה בונים. אין ספק שנוכל להרגיש שלמים, רק לאחר חזרתם של 101 החטופים! יחד איתם, אני באמת מאמינה שנהיה מועצה חזקה ואיתנה!״