על רקע השמועות השקריות שהופצו בסוף השבוע האחרון על שובם של החטופים, התראיין יותם כהן, אחיו של נמרוד שחטוף עדיין בשבי החמאס, ל-103FM והגיב עליהן: "זה לא פסח על אף אחד. זה הגיע אליי בטלגרם. למדנו לא להאמין לשמועות האלה, ולשמחתי אח שלי לא היה חלק מהשמועות האלה. זאת עוד מהמורה בדרך".

קמלה האריס חושבת שישראל מבצעת רצח עם? התיעוד שמסעיר את הרשת
חיסול סינוואר: "מבחינת האמריקאים - זו הזדמנות לעסקת חטופים וליום שאחרי בעזה"

"הטלגרם הוא מערב פרוע", ציין, "שבו כל אחד יכול להשיג איזה מידע שהוא רוצה. כשהיו חילוצים או החזרת גופות, אתה לומד לסמוך עליהם בעירבון מוגבל. לא יעזור להילחץ ולהיכנס להיסטריה. או שיושבים ונרגעים, או שמחכים שהבוקר יגיע ונקבל תשובות".

על האפשרות לעסקה, טען: "יכול להיות שחמש דקות אחרי שסינוואר חוסל, דפקו לאח שלי כדור בראש. יכול להיות שעינו אותם או קברו אותם, זה גם יכול להיות. אנחנו אופטימיים? לא אני לא רואה שינוי בהתנהלות הממשלה, או במדיניות הממשלה במשא ומתן כרגע. זה ממשיך לכיוון הקיר. אין משהו טוב שאני יכול להגיד שיצא מזה".

"אני רואה שיש ניסיון לשים הרבה לחץ, בייחוד מצד הגורמים האמריקניים. לאף אחד מהגורמים הישראליים אין אופציה לשים לב, הם כבר אמרו את עמדתם וידיהם כבולות. יוזמה ישראלית לא תצא בשום מצב, מהסיבה הפשוטה שראש ממשלת ישראל לא רוצה עסקה, זה בכל מקרה לא ישתנה. אלא אם כן  אם אפשר לכוון אותו או לתחום אותו לתוך עסקה, או לגרום לכך שישתלם לו לבצע עסקה".

"יש כאלה שאוהבים לבלבל את המוח. ישבנו עם גלנט בארבע עיניים, סנטורים אמריקניים בארבע עיניים, ישבתי עם ראש ממשלת הולנד, עם גורמי צבא. יש כאלה שיגידו את זה בצורה מפורשת, ויש כאלה שיכחישו. מה אני מבין מהדבר הכללי? ראש הממשלה לא רוצה עסקה".

שר הביטחון גלנט בבסיס חיל האוויר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון גלנט בבסיס חיל האוויר (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

"המכשול המרכזי לעסקה לא היה סינוואר, הוא היה נתניהו, אז שום דבר לא השתנה. אז המשוואה עדיין קיימת ולא משנה מי יהיה בצד השני, הוא יעשה הכול כדי שעסקה תיפול".

על נמרוד, אחיו, הוסיף: "קיבלנו אות חיים אחרון מנמרוד לפני שלושה או ארבעה חודשים. אנחנו מהמשפחות היותר בנות מזל שקיבלו אותות חיים, במצב שבו אנחנו נמצאים אות החיים יכול להיות לא רלוונטי כשהוא מגיע למשפחות. זאת נקודת אור בתוך כל החושך הזה להיאחז בה".

על המאבק לשחרור החטופים, אמר: "הייתי אתמול בהפגנה ולא בעצרת. אנחנו באמצע מלחמה, אפשר לדבר על מה זה אומר וההשלכות שנגזרות מהדבר הזה. אני חושב שאין סיבה להמשיך את המלחמה בעזה".

עצרת החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
עצרת החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)


"כל גרירת רגליים בעזה היא עוד חיילים שנהרגים, עוד חטופים שנהרגים, או המצב הבין לאומי של ישראל. המלחמה צריכה להיגמר בעזה – גם בגלל החטופים, גם בגלל החיילים, וגם שישראל צריכה להשתקם מהבור הזה שהיא מידרדרת אליו ב-150 קמ"ש. אם נעשה אסקפיזם למאסטר שף ונשב בבית, נקום בעוד כמה חודשים נקום ונגלה שלא נשאר מה להציל במדינה".

"מפחיד במדינה הזאת וקשה. כשאתה פותח חדשות הכול קשה. אני יכול להבין אנשים שלא יוצאים. שכל אחד יעשה את חשבון הנפש הזה, כשהמלחמה תיגמר כל אחד ישאל את עצמו מה הוא עשה שהסיוט הזה יבוא אל סופו. אם מישהו רוצה להילחם על המדינה, צריך לצאת ולעשות משהו".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm