מיזם חדש להכשרת צעירים דרוזים בהסברה ודיפלומטיה אזרחית יצא לדרך. המיזם בשם ״דרוזים בחזית ההסברה״ הינו תכנית ייחודית שעוסקת בהכשרת צעירים דרוזים להשתלב במערך ההסברה נוכח המלחמה והמשבר ההסברתי שהמדינה מתמודדת איתו. בתכנית ייערכו מפגשים עם דמויות מובילות בעולמות ההסברה והדיפלומטיה, יינתנו הדרכות מעשיות בשלל תחומים הן על הסברה ברשתות חברתיות והן על הסברה בשטח.

במסגרת התוכנית הצעירים ירכשו גם כלים שיסייעו ביצירת תכנים ברשתות החברתיות, יפגשו משפיענים מהתחום, ישתתפו בסיורים ביישובי העוטף והצפון המפונים ועוד. המטרה היא שאותם צעירים יוכלו להשתלב ולתרום בהסברה הישראלית באופן עצמאי, ואולי אף להשתלב במערך הציבורי הרשמי של המדינה. בין הנרשמים לתכנית גם בני משפחות שכולות מהעדה הדרוזית שאיבדו את יקיריהם במלחמה האחרונה.

את התוכנית הקימה ומובילה לורינה חטיב קיזל, עיתונאית ופעילת הסברה ישראלית שעוסקת בתחום ההסברה שנים רבות, גם מטעם המדינה וגם באופן פרטי ולקחה חלק במסעות הסברה רבים לחו״ל ברחבי ארה״ב ואירופה. לורינה גם קיבלה את אות אבירת מרכז פרס לשלום בעקבות העשייה שלה בזירת ההסברה במלחמה הנוכחית.

"אנחנו שמחים לצאת לדרך עם התוכנית החשובה הזו. זירת ההסברה היא משמעותית והאתגרים רבים. את התרומה של העדה הדרוזית ללחימה בשטח כולם רואים, ועכשיו אנחנו נרתמים גם ללחימה בזירת ההסברה, וקוראים לצעירים מהעדה הדרוזית להשתלב ולתרום גם בפן ההסברתי" מסרה לורינה.

קישור להרשמה