סמל אלישי יונג, בן 19 מדימונה, לוחם שריון בגדוד 52, עוצבת "עקבות הברזל" (401) נפל בסוף השבוע בקרב בצפון רצועת עזה. היום (שני) מאות הגיעו לבית העלמין בדימונה על מנת ללוות אותו בדרכו האחרונה.

אימו של אלישי ז״ל ספדה לו: "אלישי, אלישי, אלישי. אין כמו אלישי, הוא הלך לצבא. כשחזר למשפחה שלו הוא תמיד אומר לי: אל תדאגי אני חוזר הביתה, שום דבר לא יקרה לי. תמיד אמר לי תהיי חזקה, לא משנה מה יהיה, אנחנו במלחמה. אני רוצה להגיד תודה לכל החיילים. אנחנו במלחמה וזה כואב. אני רוצה את אלישי בחזרה בידיים שלי, אני רוצה אותו בחזרה".

לוויתו של סמל אלישי יונג (צילום: ללא קרדיט)
לוויתו של סמל אלישי יונג (צילום: ללא קרדיט)

סא"ל צפריר הר שושנים אמר בשם צה"ל: "אלישי, אני עומד כאן יחד עם משפחתך ויקירך, כואבים את נפילתך בטרם עת, היית אדם של אור, ילד של שמחה ונשמה גדולה. כולם חושבים עליך, כולם כואבים את לכתך, מצדיעים לך בדרכך האחרונה. הקשר בינך לבין הצוות היה מיוחד וקרוב מאוד. יחד לחמתם כמו אריות. אלישי היקר, התגייסת באוג' 2023, כלוחם בחיל השריון. היית גאה בקהילה ובמשפחה שלך, ראית במשימתך חשיבות עליונה".

סמדר דודתו ספדה לו: "מתגעגעים אליך ואוהבים אותך. לעולם לא נשכח אותך. תמיד תהיה חרוט בליבנו - אתה גיבור של כולנו".

ראש עיריית דימונה, בני ביטון, אמר: "יום קשה עבר על דימונה ועל הקהילה העברית. 100 אחוז מהקהילה מתגייסים לצה״ל. אנחנו חיים איתם קרוב ל-50 שנה. אני פונה אליך ראש הממשלה - יש חברים בקהילה ללא אזרחות. אולי בזכות אלישי ניתן את האזרחות לכל הקהילה הנהדרת הזאת. הקהילה תרמה לאיחוד לבבות ואנחנו תושבי דימונה נעשה הכל, כשרוצים הכל אפשר".