האירוע נפתח בתהלוכה מרשימה, בה מאות תושבי העיר, משפחת יהושע וחברים רבים ליוו את ספר התורה מרחובות העיר אל בית הכנסת 'מגן דוד', שם נערך הטקס המרכזי. בראש התהלוכה צעדו ראש העיר גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, רב העיר יחיאל ברזילי, והרב שמואל הרמן, כשהם מברכים ומחזקים את המשפחה והקהילה.

רס"ן עידו יהושע ז"ל, בן 27 בנופלו, התגייס ליחידת 669, יצא לקורס קצינים ושירת בתפקידים פיקודיים בכירים בגולני ובשלדג. הוא הותיר אחריו אישה, זיו, ובן שנולד שלושה חודשים לאחר נפילתו. עידו זכה באות הצטיינות ממפקד חיל האוויר בראש השנה האחרון, וסרטון מרגש שצולם עבור טקס ההצטיינות, שבו שיתף על ערכיו וחזונו, ממשיך לגעת בלבבות רבים.

רס"ן עידו יהושע ז"ל נפל ביום הקרב, ביום הולדתו של אשתו, כאשר גבורתו ומנהיגותו באו לידי ביטוי באופן הנעלה ביותר. הוא ניסה לחלץ את חייליו תחת אש תופת מאסיבית, ובמהלך הניסיון להציל את אחד מחייליו הוא נורה ונהרג. מאז נפילתו, ממשיכה משפחתו במפעל הנצחה נרחב לזכרו, בו לצד הכנסת ספר התורה נבנה פארק אתגרי בעיר גני תקווה, המספר את סיפור חייו וגבורה.

עידו יהושע ז''ל (צילום: דוברות גני תקווה)
עידו יהושע ז''ל (צילום: דוברות גני תקווה)

טקס הכנסת ספר התורה הינו עוד אבן דרך משמעותית בפרויקט ההנצחה, שהתקבל באהבה והערכה גדולה מצד תושבי גני תקווה והקהילה הרחבה. במקביל אליו, המשפחה עומלת על הקמת פארק אתגרי בעיר שיהפוך למוקד עלייה לרגל לכל מי שיבקש ללמוד על עידו ולהתחבר לערכים שהובילו אותו בחייו, הן בשירותו הצבאי והן כאדם. בנוסף משפחת יהושע ממשיכה לקדם יצרה סרט המתעד את חייו ואת גבורתו יוצאת הדופן.

האירוע היה מרגש במיוחד, כאשר תושבים רבים שיתפו את תחושותיהם על גבורתו של עידו ועל התפקיד החשוב של מורשתו במורשת הישראלית. לצד הכנסת ספר התורה, הפארק האתגרי הנבנה בעיר מהווה עוד נדבך בהנצחת סיפור חייו של עידו, בו המשפחה והקהילה יוכלו ללמוד על גבורתו ולזכור את סיפור הקרב שבו נפל, כמו גם את האישיות הייחודית שהייתה לו.

יהודה יהושע, אביו של רס"ן עדו יהושע ז"ל, סיפר על בנו בטקס המרגש: " עידו היה אדם מיוחד מאוד שאהבת המולדת ואהבת האדם היו ערכים מרכזיים אצלו. בזמן כניסתם אל רעים, אמר לחייליו שזה אירוע של פעם בחיים וזו ההזדמנות שלנו להגן על המולדת. הוא נפל על ערך הרעות כאשר ניסה להציל את חייליו. אנשים אהבו אותו אהבת נפש והוא נגע בליבם של אנשים רבים. מאז האסון אנחנו פועלים להנצחת דרכו והנחלת הערכים שלו בשיתוף עם תנועות הנוער ובקרוב נחנוך בגני תקווה גם את הפארק האתגרי שיכלול סיפורים על עידו ומערכי שיעור הנוגעים למנהיגות וערכים. כתיבת ספר התורה תאפשר לעוד אנשים להכיר את עידו ואת גבורתו".

רקפת חורש-יהושע, אמו של עידו יהושע הוסיפה: "עדו הוא מיזוג תרבויות, הוא איחוד של עם ישראל. בגיל 4 הוא ביקש ממני שאקנה עבורו את ספר התנ"ך והוא רצה להכיר את כל סיפורי התנ"ך ולשמוע אותם לפני השינה. הוא הלך בדרכו של אביו וסבו אל עבר קריירה צבאית ענפה שבה הוא הציב לעצמו יעד להיות רמטכ"ל ולצערי הוא להספיק להגשים את החלום הזה. מרגש אותי לראות את כל האנשים שהגיעו לכאן היום כדי לכבד אותו ואני בטוחה שעדו מברך אותנו מלמעלה. אני מקווה שהשנה הבאה תהיה שנה של פיוס ושל תקווה לכולנו".

רה"ע גני תקווה, ליזי דלריצ'ה סיכמה: "רס"ן עידו יהושוע ז"ל היה לוחם אמיץ ומנהיג שקט, שנפל בקרב, תוך ניסיון להציל את פקודיו בקרב על שחרור אוגדת עזה. עידו היה דמות מופת של מסירות, אומץ ודאגה לפקודיו, והותיר אחריו מורשת של אהבה לאדם ולמדינה. הכנסת ספר התורה לזכרו מהווה תזכורת חיה למחויבות שלנו להמשיך לחיות על פי הערכים שהוא ייצג. אנחנו כאן, לצד משפחתו, כדי לחזק את רוחם ולהמשיך להנציח את מורשתו. עידו היקר- אנו מודים לך על ההקרבה ועל מעשי הגבורה שעשית למענינו. בחייך ומותך, תישאר לנצח גיבור".