מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן נחת הבוקר (שלישי) בישראל. במסגרת הביקור בלינקן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הדריכות לקראת התגובה הישראלית למתקפה האיראנית והמשך הלחימה בעזה. לפני פגישת משפחות החטופים עם בלינקן, הפגנה לשחרור החטופים התקיימה בסמוך לבית המלון בו שוהה מזכיר המדינה האמריקאי. 

 עשרות מפגינים התרכזו ברחוב הירקון מול מלון קמפינסקי, מקום שהותו של בלינקן, בקריאה לשחרור החטופים. חלק מהמפגינים אף חסמו את התנועה באזור רחוב אלנבי במחאה על המצב. המפגינים, שהגיעו למקום במקביל לפגישתו של בלינקן עם משפחות החטופים במלון, דרשו מארצות הברית להגביר את מעורבותה במאמצים להשבת החטופים.

בקריה, ליד שער בגין, נמשכת המסורת הערב-יומית שהחלה בינואר: עשרות מפגינים, בהם בני משפחות החטופים, התכנסו והקריאו את שמות יקיריהם, תוך חסימת התנועה לסירוגין.

מוקדם יותר, ראש הממשלה ובלינקן נועדו, בפגישה שארכה כשעתיים וחצי. בפגישתם עלה נושא האיום האיראני והצורך של שתי המדינות לאחד כוחות מולו. ראש הממשלה הודה למזכיר המדינה האמריקני על תמיכת ארצות-הברית במאבק נגד ציר הרשע והטרור של איראן.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נועד עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה''ב בישראל)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נועד עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה''ב בישראל)

מזכיר המדינה האמריקני ביטא את הזעזוע העמוק של ארצות-הברית מהניסיון האיראני באמצעות חיזבאללה לחסל את ראש ממשלת ישראל, והבהיר כי מדובר באירוע קיצוני ויוצא-דופן. ראש הממשלה הודה למזכיר המדינה וציין שמדובר בסוגיה בעלת משמעויות דרמטיות, וכי אסור לעבור על כך לסדר היום.

שני הצדדים דנו בסוגיית המסגרת השלטונית בעזה ביום שאחרי המלחמה. ראש הממשלה הדגיש שחיסול מנהיג חמאס יחיא סינואר עשוי להשפיע באופן חיובי על החזרת החטופים, על השגת כל יעדי המלחמה, ועל היום שאחרי המלחמה.

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט, אירח הערב בלשכתו את מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. השניים קיימו שיחה אישית, ופגישה מורחבת בה השתתפו הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. גלנט אמר למזכיר המדינה בלינקן: ״עמידתה המשותפת של ארה״ב לצד ישראל לאחר תקיפתנו באיראן תחזק את ההרתעה האזורית ותחליש את ציר הרשע״

שר הביטחון, יואב גלנט ומזכיר המדינה האמריאי, אנתוני בלינקן (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
שר הביטחון, יואב גלנט ומזכיר המדינה האמריאי, אנתוני בלינקן (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)