היום (חמישי), ערב מוצאי שמחת תורה, התקיימה בקיבוץ יד מרדכי, אל מול שדות הדרום שידעו חורבן ודמים, ולמרגלות מגדל המים של קיבוץ יד מרדכי שהופגז במלחמת העצמאות והאנדרטה לזכרו של מנהיג גטו וורשה – מרדכי אנילביץ'', עצרת הזיכרון "כבר שנה", אשר נעלה את אירועי ה – 7 באוקטובר, ובקריאה לשחרור והחזרת כלל החטופים.
 

"אבידה קשה"; "לא יודעת איך להמשיך": קרובי הנופלים בהספדים כואבים
כיכר דיזנגוף שוב במוקד: "ראש יהודי" יוביל הקפות שניות; מיצג כואב להחזרת החטופים

האומנים: אילנית, אמיר דדון, אתניקס, הראל סקעת, נונו ושירי מימון ריגשו את הקהל הרב שנכח: תושבי העוטף, משפחות שכולות ומשפחות קורבנות טבח ה – 7 באוקטובר. בין הנואמים על הבמה הייתה גם ניצן זמורה, אחותו של ארנון זמורה ז״ל, שלחם בגבורה והגן על הקיבוץ עם חברי כיתת הכוננות.

העצרת שודרה לקהילות רבות ברחבי העולם, והינה האירוע הגדול שמתקיים בעוטף. הכנסותיו יועברו לפיתוח ושיקום מוסד חינוכי שקמה ביד מרדכי.

מתוך עצרת הזיכרון ביד מרדכי  (צילום: באדיבות יד מרדכי)
מתוך עצרת הזיכרון ביד מרדכי (צילום: באדיבות יד מרדכי)

 
עידן קריאף – מיוזמי העצרת, בן זיקים – מנהל מוסד שקמה: "השנה האחרונה הייתה מורכבת ביותר. אנחנו מתחילים בשיקום, אבל חשוב לנו להגיד גם בהזדמנות חשובה זו- אין שיקום בלי החזרת כלל החטופים. כשהנוער לוקח אחריות ובונה את הנרטיב של עצמו מחדש, הוא בעצם בונה את המדינה מחדש, ככה נראה ומרגיש דור העתיד שלנו, וזה נראה ומרגיש טוב מאוד.״
 
ניצן זמורה - אחותו של ארנון זמורה ז"ל - סיפרה בגאווה על אחיה הגיבור, על מי שהיה האח הפרטי וגם הלוחם הצנוע והגיבור הלאומי. היא סיכמה את נאומה במילים: "ארנון, הלכת מאיתנו בגופך, אך רוחך והחיוך שלך מלווים אותנו בכל דקה ודקה. אנחנו בוחרים בחיים ובכל יום, הולכים זקופים ומשתדלים להמשיך בדרכך ולאורך. אני מבטיחה שתישאר המגדלור, המצפן והרוח במפרשים שלי. אני גאה בך ואוהבת אותך.
וכמו במילותיה המסכמות של ניצן  זמורה, המסר החשוב של יוזמי העצרת, שמסכמת את אירועי ה – 7 באוקטובר: התקומה ושיקום העוטף הם קריטיים, אבל לא יהיו שלמים עד שיחזרו כלל החטופים".