גורם המעורה בפרטי המשא ומתן בסוגיית עסקת החטופים ביקר בחריפות את מקבלי ההחלטות בישראל, כך דווח הערב (שישי) בחדשות 12. הוא התייחס להתגמשות שדרושה לתפיסתו, מצד ישראל במגעים מול ארגון הטרור חמאס. 

"זו זריית חול בעיני הציבור ומשפחות החטופים", ציין על פי הדיווח והוסיף: "אם לא תהיה התגמשות בעמדת ישראל- לא תהיה עסקה, כמו שנפלו העסקאות הקודמות". 

כמו כן, נטען בדיווח בנוגע ל"עסקת התנעה" שהייתה על הפרק באחד מדיוני הקבינט האחרונים. מדובר למעשה בעסקה שתכלול מספר קטן יחסית של חטופים שישתחררו מהשבי. 

על אף שהושג לכך רוב בקבינט, לא התקיימה לבסוף הצבעה. זאת, על רקע התנגדותם של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', כך כאמור על פי הדיווח. 

מוקדם יתר, דובר צה"ל התיר היום לפרסום את נפילתם של שלושה לוחמיי שיריון בקרב בצפון רצועת עזה, בהם מפקד מחלקה בקורס מפקדי טנקים ושני חניכיו בקורס. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

הלוחמים שנפלו הם סרן ברק ישראל סגן, בן 22, מפתח תקווה, מפקד מחלקה בקורס מפקדי טנקים בגדוד 196, עוצבת "בני-אור" (460), סמל עידו בן צבי, בן 21, משמרת, לוחם שריון, חניך בקורס מפקדי טנקים בגדוד 196, עוצבת "בני אור" (460) וסמל הלל אליהו עובדיה, בן 22, מירושלים, לוחם שריון, חניך בקורס מפקדי טנקים בגדוד 196, עוצבת "בני אור" (460).