יובל אלגד, תלמיד כיתה י"א מברנקו וייס, הישיבה התיכונית מיתר, השיק לאחרונה את "פרויקט הרצל" (Project Herzl) – פלטפורמה דיגיטלית להסברה המתמקדת בהצגת המורכבות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

המיזם, שהחל מתוך התעניינות אישית של יובל בנושא הסכסוך, התפתח לשיתוף פעולה בינלאומי. לאחר שצבר ידע נרחב והשתתף בדיונים מעמיקים עם פעילים מרחבי העולם, חבר התלמיד לשני בני גילו, תלמיד תיכון מאזור תל אביב ופעיל צעיר מקנדה על מנת ליצור את הפלטפורמה.

הפלטפורמה, שהעלו לאוויר לפני כשלושה שבועות, מציעה שלושה מרכיבים עיקריים: מאגר טיעונים מקיף המתעדכן באופן שוטף על ידי צוות כותבים מתנדבים מישראל ומהעולם, פורומים המאפשרים דיון פתוח והחלפת דעות וכן מדור מדיה הכולל תיעוד חזותי של אירועים היסטוריים ועכשוויים, כולל תיעוד מאירועי 7 באוקטובר.

"המטרה שלנו היא לספק מידע מדויק ומבוסס עובדות על הסכסוך", מסביר יובל. "האתר נועד הן עבור תומכי ישראל המעוניינים להעמיק את הידע שלהם, והן עבור קהל בינלאומי המבקש להבין טוב יותר את המורכבות של המצב".

מנהל הישיבה, הרב ענר לשם, מוסיף: "כיף לראות תלמיד מוכשר שמשתמש ביכולות טכנולוגיות ובאנגלית שרכש לטובת מיזם פטריוטי ומשמעותי כל כך. ההסברה של ישראל בעולם היא חלק משליחות לאומית עבורנו".

ברשת ברנקו וייס גאים בפרויקט, שזמין להרשמה בכתובת www.projectherzl.com, ואומרים כי מה שהחל כיוזמת הסברה צנועה של תלמיד אחד מתפתח כעת לפלטפורמה מקיפה המשלבת חומרים היסטוריים, לצד התייחסות לאירועים עכשוויים ותוך שימת דגש על אמינות ודיוק בהצגת המידע.