80 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024, לעומת 53 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים דומות בשנת 2023. כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס. מניתוח הנתונים עולה עוד, כי שנת 2024 הייתה הקטלנית ביותר בעשור האחרון בשל תאונות דרכים מסוג חזית-צד.

תאונות חזית-צד מתרחשות כאשר אחד מכלי הרכב פוגע עם חזית רכבו בצידו של כלי רכב אחר. התאונות הללו אופייניות בעיקר לצמתים ונגרמות בשל אי מתן זכות קדימה או אי ציות לרמזור אדום. מפילוח הנתונים עולה, כי 19 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בכבישים העירוניים בשנת 2024 - 24% מכלל ההרוגים בשנת 2024 – אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות מסוג זה.

עוד עולה מהנתונים כי 3,260 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת  2024 בכבישים עירוניים ו-336 נפצעו קשה.

מהפילוח על פי ערים, ירושלים מדורגת במקום הראשון.

355 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בירושלים, שניים נהרגו ו-45 נפצעו קשה. 6,086 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 16 נהרגו ו-308 נפצעו קשה. 

329 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בחיפה, אדם אחד נהרג ו-18 נפצעו קשה. 3,284 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, שבעה נהרגו ו-146 נפצעו קשה.

277 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בתל אביב-יפו, ארבעה נהרגו ו-61 נפצעו קשה. 5,707 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 30 נהרגו ו-504 נפצעו קשה. 

301 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בבאר שבע, 14 נפצעו קשה. 3,245 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 12 נהרגו ו-116 נפצעו קשה. 

246 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 באשדוד, אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו קשה. 2,521 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, עשרה נהרגו ו-110 נפצעו קשה. 

216 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בפתח תקוה, שלושה נהרגו ו-14 נפצעו קשה. 2,077 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 14 נהרגו ו-113 נפצעו קשה. 

110 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 באשקלון, שישה נפצעו קשה. 1,507 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, ארבעה נהרגו ו-57 נפצעו קשה. 

103 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בנתניה, שנים נפצעו קשה. 1,449 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, שישה נהרגו ו-49 נפצעו קשה. 

94 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בחדרה,11 נפצעו קשה. 1,125 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, שלושה נהרגו ו-58 נפצעו קשה. 

60 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2024 בראשון לציון, שנים נהרגו ו-13 נפצעו קשה. 1,267 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעשור האחרון (2024-2015) בעיר, 11 נהרגו ו-110 נפצעו קשה. 

ב"אור ירוק" הזכירו, כי העונש בגין חצית צומת באור אדום הוא  קנס כספי של 1,000 שקל ועשר נקודות. עבירות חמורות הנתונות לשיקול דעת המשטרה או היסטוריה של עבירות תנועה של הנהג עלולות להחמיר את העונש הצפוי ולהוביל אף לשלילה זמנית של רישיון הנהיגה. 

כל נהג המקבל דו"ח על חציית רמזור באדום יכול לבקש להישפט, או לפעול לביטול או לשינוי הקנס אם יוכל להוכיח שאינו היה הנהג שעבר את העבירה.

"תאונות מסוג חזית צד הן בעלות פוטנציאל קטלניות גבוה, בשל העובדה כי חזית הרכב נכנסת בחוזקה בצידו של הרכב השני שנכנס לצומת", התריע מנכ"ל "אור ירוק", עו"ד יניב יעקב – "בשנה שעברה חלה עליה חדה בשיעור ההרוגים בתאונות מסוג זה והפתרון הוא בהצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות באותם צמתים אדומים מרובי תאונות ונפגעים. אדם שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם וייענש בחומרה, לא ימהר לסכן את החיים שלנו. הורדת סף המהירות באכיפה בצמתים הוא צעד חשוב ונכון אשר יצמצם את מהירות הנסיעה, יאפשר עצירה בטוחה בזמן וגם במקרה של תאונה עוצמת הפגיעה תהיה פחותה. למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים וחסרות מאות ניידות, שימוש באמצעי אכיפה אלקטרונים בצמתים האדומים יכול לחסוך בחיי אדם".