בפעם השנייה בתוך כשבוע, התריעה אפליקציית הניווט WAZE על חסימת כביש שלא באמת התרחשה וגרמה פקקים ועומסי תנועה בדרך לירושלים. נהגים שנסעו הבוקר (רביעי) בכביש 443 והשתמשו ביישומון, קיבלו הודעה על חסימת כביש 443, מה שגרם לעומסים רבים באזור ולמעבר של חלק מהם לכביש 1, בו נוצרו פקקים גם כן.

אך באפליקציה עצמה לא ממהרים לציין כי אירעה טעות או תקלה ביישומון עצמו: "הבוקר היו פקקים כבדים באזורים מסוימים בכביש 443. חלק מהנהגים קיבלו בטעות הודעה על כך שהסיבה לעומסים היא חסימה, אך בשום שלב לא הופיעה חסימה באפליקציה והפניית התנועה זרמה כהרגלה דרך שני הכבישים בהתאם למסלול של כל נהג ולזמני הנסיעה והעומסים שנמדדו בזמן אמת", ציינו בעקבות האירוע.


טעות אנוש: העובד שגרם לשיבושים

כאמור, לפני שבוע נרשמו שוב שיבושי תנועה קשים באזור, לאחר שטעות אנוש של אחד מעובדי החברה גרמה לשינויי תנועה מאסיביים, שהכניסו את רוב העולים לירושלים לכביש 443, כיוון שכולם סברו שיש עומס חריג מאוד בכביש מספר 1. בסופו של דבר התברר כי הכביש, שבדרך כלל עמוס מאוד בשעות הבוקר והצהריים, היה ריק כמעט לחלוטין, בעוד ששאר הנהגים סבלו בפקקים הבלתי נגמרים בכביש החלופי.

עומסי התנועה ב-443 היו פשוט אדירים, כשאחד מהנהגים שהשתמש באפליקציה זעם ואמר אז: "זה קורה יותר מדי פעמים, זה כבר מתחיל להימאס. נכון שמדובר באפליקציה שימושית מאוד, אבל כמות הטעויות בה היא בלתי נגמרת. לצערי, כשאין משהו יותר טוב בסביבה, אמשיך להשתמש בה, אבל אין ספק שאחשוש.
 
החברה הוציאה הודעה בה נאמר כי: "הבוקר הופיעה באפליקציית Waze חסימה בכביש 1 שגרמה לכך שהתנועה הופנתה לכיון כביש 443. מדובר בטעות אנוש של גורם מוסמך, שתוקנה ברגע שהובאה לתשומת לבנו. אנו מתנצלים בפני הנהגים שנסיעתם הושפעה מכך הבוקר, ונחדד את הנהלים בכדי למנוע מטעות זו להישנות בעתיד".

כזכור, בעבר בנו שתי סטודנטיות מהטכניון מערכת הגורמת לתכנת הניווט הפופולארית ווייז לדווח על פקקים מדומים. באמצעות התכנה שבנו, הצליחו הסטודנטיות ליצור פקק שנמשך שעות וגרמו לנהגים לסטות מדרכם. המנחים שלהן הודיעו על המתקפה לחברה, פירטו את הדרך שבה בוצעה ונענו על ידי סגן הנשיא לתפעול כי החברה בודקת דרכים למנוע מתקפות כאלה.