ירושלים מתכוננת לפקקים: הבוקר (ראשון) התחיל ביצוע השלב השני בעבודה על פרויקט הכניסה לעיר ירושלים – רובע העסקים החדש של ירושלים – אבל איתו, מסתבר, ייאלצו תושבי הבירה להעלות גם את רף הסבלנות שלהם מדרגה נוספת. לטובת תחילת העבודות, החל מהיום ולמשך שלוש שנים ייסגרו לתנועת רכבים פרטיים שדרות שז"ר במקטע שבין גשר המיתרים וצומת נורדאו (בסמוך לבנייני האומה).
יש לציין כי תנועת התחבורה הציבורית תימשך כסדרה לאורך תקופת העבודות. בשבוע העבודות הראשון (19-14 ביולי), ייתכנו שינויים נקודתיים במיקום קווים ותחנות. הנוסעים יעודכנו בשינויים באמצעי התקשורת, בתחנות ובאמצעות מערך דיול והכוונה מקצועי שיפעל בשטח. עוד ייאמר שההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד. במסגרת השינויים, ייסגרו שדרות שז"ר לתנועת רכבים פרטיים לשני הכיוונים, כאמור לשלוש שנים. למשך חמישה ימים תופסק פעילות הרמזורים באזור והתנועה תוכוון על ידי שוטרים ופקחים וצפויים עומסי תנועה כבדים. ביום שישי הבא יופעלו הרמזורים במתכונת חדשה.
לעומת זאת, למגיעים ברכב פרטי יתאפשרו דרכים חלופיות: לנכנסים - דרך כביש 443 או כביש 1 ומנהרת הארזים, וליוצאים - דרך כביש בגין למנהרת הארזים או כביש 443. במסגרת הפרויקט מתוכננים להיבנות אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה הקמת המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל. לפי חברת מוריה (הזרוע הביצועית של עיריית ירושלים לצורך העניין) "הכניסה לירושלים תהפוך בשנים הקרובות למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד". לצד זאת, כך לפי התכנון, יוקם רובע עסקי מהבולטים בישראל בהשקעת מיליארדי שקלים, אשר יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור רחבים, ירוקים וחכמים.
לעומת זאת, למגיעים ברכב פרטי יתאפשרו דרכים חלופיות: לנכנסים - דרך כביש 443 או כביש 1 ומנהרת הארזים, וליוצאים - דרך כביש בגין למנהרת הארזים או כביש 443. במסגרת הפרויקט מתוכננים להיבנות אלפי מ"ר של מגורים, מסחר ושטחי ציבור, ובכלל זה הקמת המרכז התחבורתי המשולב הגדול בישראל. לפי חברת מוריה (הזרוע הביצועית של עיריית ירושלים לצורך העניין) "הכניסה לירושלים תהפוך בשנים הקרובות למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה עד למרכז הארץ, שני קווי רכבת קלה, אוטובוסים, שבילי אופניים ועוד". לצד זאת, כך לפי התכנון, יוקם רובע עסקי מהבולטים בישראל בהשקעת מיליארדי שקלים, אשר יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור רחבים, ירוקים וחכמים.
להלן הסדרי התנועה החדשים:
לבאים לירושלים מגינות סחרוב, התנועה תופנה לרחובות שד' הרצל, רבין, ירמיהו וירידה לכביש בגין צפון/דרום.
לבאים והיוצאים מירושלים, מומלץ לבחור בדרכים אחרות: כביש 9, הארזים, כביש עין כרם וכביש 443.