מגיפת הקורונה, שבשנתיים האחרונות הייתה מלווה בסגרים, יצרה שינויים בהרגלי הקנייה של חלק מהישראלים. 18% מהקונים אונליין בחגי הקניות החלו לקנות באמצעות הרשת בתקופת הקורונה. כך עולה מסקר שערכה חברת דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר "שילוב 12R" לקראת חגי הקניות.
הסקר נערך במדגם ארצי מייצג של 623 תושבי ישראל, גברים ונשים, יהודים וערבים בני 18 ומעלה. על פי הממצאים 77% מהאוכלוסייה הבוגרת עורכים קניות ברשת, כאשר 68% מתוכם מתכוונים לקנות השנה בחגי הקניות מאתרים בארץ ובחו"ל.
מסקר ייעודי אינטרנטי מתוך פאנל גולשי האינטרנט IPANEL, המקיף 130 אלף בני אדם, עולה עוד כי 34% מאלה שמתכוונים לקנות בחגי הקניות יגדילו השנה את היקף קניותיהם, לעומת אשתקד.
42% ציינו כי לא יהיה שינוי בסכום הקניה ו־18% מהמתכוונים לקנות בחגי הקניות העידו כי החלו להזמין אונליין לראשונה בעת משבר הקורונה והם מעדיפים להמשיך ולקנות ברשת גם כיום.
כ־25% מאלה שמתכוונים לקנות בחגי הקניות יקנו באתרים בינלאומיים בסכום קנייה של עד 75 דולר, 35% יקנו בסכום של 76־200 דולר, 21% יקנו ב־201 דולר ומעלה ו־17% עדיין לא יודעים את סכום הקנייה. בקרב הקונים באתרי סחר ישראלים, 18% יקנו מוצרים בסכום של עד 200 שקל ליחידה, 38% יקנו בסכום של 201־500 שקל לקנייה ו־18% יקנו בסכום של 501 שקל ויותר לקנייה. 21% עדיין לא ידעו להעריך את סכום הקנייה.
71% מהקונים בחגי הקניות מתכוונים לקנות ביגוד ו־43% מתכוונים לקנות הנעלה. קטגוריות מובילות נוספות הן קוסמטיקה, בישום ואיפור (31%), כלי בית (30%) וגאדג'טים (30%). מנכ"ל רשות הדואר דני גולדשטיין העריך שבנובמבר־דצמבר יגיעו לישראל כ־15 מיליון חבילות מחו"ל, מספר דומה לאשתקד. אולם משקל החבילות צפוי לצמוח השנה בכ־25% - לכ־5,000 טון.