בעקבות הימצאותו של חיידק הסלמונלה במפעל של חברת שטראוס, הודיעה החברה כי היא מרחיבה את הריקול לכלל המוצרים המיוצרים בו. בעקבות כך, אילנית חיות, לשעבר סמנכ"לית תקשורת ורגולציה בתנובה ויועצת ניהול משברים, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103FM והדגישה: "שטראוס צריכה לשחרר את כל המידע שיש לה לצרכנים, ככל שהיא תמהר לעשות את זה היא תסיים עם המשבר - לפחות ברמה התדמיתית".
בפתח דבריה, אמרה חיות: "דובר פה על ריקול מרצון, אבל אני לא חושבת שמדובר על ריקול מרצון. חברה יוצאת לריקול כאשר אין לה ברירה ויש לה חשש מהותי שמוצרים נגועים זלגו לשוק. חברת מזון שיוצאת לריקול לא יכולה לעשות את זה רק ליתר ביטחון, הרי אם אין אינדיקציה שמחייבת אותה לצאת לריקול - חברת הביטוח לא תכסה את הנזק הזה, ומדובר פה בנזק של מאות מיליוני שקלים. זה אומר שאם חברת שטראוס הכריזה לריקול, היא כבר העריכה שמוצרים נגועים זלגו לשוק - נקודה וסוף".
לדבריה, "כשמייצרים מוצר במפעל מזון צריך להבין שיש עקבות מלאה. מה התדירות שבה שטראוס או חברות המזון עושות בדיקה להימצאות חיידקים במוצרי הגלם? משרד הבריאות סומך המון על חברות המזון, בטח הגדולות שהן, הוא לא אומר להן כל כמה זמן לעשות את הבדיקות".
"אפשר להעריך שהיה זיהום במפעל שלא ידעו לזהות אותו בזמן. שטראוס צריכה לשחרר את כל המידע שיש לה לצרכנים, ככל שהיא תמהר לעשות את זה היא תסיים עם המשבר - לפחות ברמה התדמיתית. בסופו של דבר מדובר בחברת מזון טובה וידועה באיכות, תקלות קורות וצריך להבין את זה. אולי האנשים שכחו זאת, אבל רק לפני חודשים סגרו מפעל ענק של פררו ואספו את כל מוצרי הקינדר באירופה", הוסיפה.
בסיום, התייחסה חיות לתגובת החברות המתחרות בעקבות המשבר בשטראס ואמרה: "הרשתות כבר נערכות כדי לראות איך הן יכולות להשלים את המלאי של שטראוס ולהתחיל לתגבר מכירות, הרי מדובר בשחקן גדול מאוד שאחראי על מעל מחצית ממכירת טבלאות השוקולד בשוק. משבר של אחד זה תמיד הזדמנות של האחר - וכשהמשבר הוא של השליט הענק, ההזדמנות היא של כל שאר השחקנים. ויש פה שחקנים. הם ירווחו בגדול".