רשות שדות התעופה פרסמה היום (חמישי) מכרז להפעלת מערך המוניות בנתב"ג. כעת, הנסיעות מנמל התעופה יחוייבו בפיקוח על הפעלת מונה בנסיעה כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית). שעות הפעילות במכרז תהינה 24 שעות, שבעה ימים בשבוע, 364 ימים בשנה. במכרז יכולות להשתתף תחנות מוניות להן מינימום 100 מוניות זמינות או/ו חברה שמנהלת ומפעילה אפליקצייה למוניות לה לפחות 100 מוניות.
בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
"במסגרת המכרז וכדי להבטיח שירות ברמה גבוהה לנוסעים כללה רשות שדות התעופה מתן סבסוד לחברה הזוכה במכרז, בסך 6.3 מיליון שקלים בשנה ובכדי להבטיח רמת כ"א ורמת שירות גבוהה לנוסעים", כך לפי דוברות רש"ת.
כ-40% מהנוסעים המגיעים ארצה נוסעים מנתב"ג במוניות. מנמל תעופה בן גוריון יוצאות בשנה כ-1.7 מיליון מוניות. על מנת לתת רמת שירות גבוהה לנוסעים בלוחות זמנים קצרים בנתב"ג, תפעל חברת מוניות בזכיון שתאפשר מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ. חברת המוניות על פי הרשאה בנתב"ג תחוייב באפליקצייה לשירות הנוסעים שתאפשר מענה זמין ומתקדם.
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>
מרש"ת נמסר עוד כי "בנמל התעופה בן גוריון פועלות מוניות לטובת הסעת הנוסעים המגיעים לישראל הן מוניות בנסיעה מיוחדת הפועלות בנתב"ג באמצעות הרשאה הזמינות בכל עת ולמען תדירות המשתמשים, מוניות מזדמנות, מכל יעד בארץ בנסיעה מיוחדת, הרשאיות לקחת נוסעים מנתב"ג בנסיעה מיוחדת על פי בקשת הנוסע, מוניות מוזמנות מראש, מוניות המבצעות נסיעה מיוחדת לפי הזמנה מראש הרשאיות להסיע נוסעים מנתב"ג בנסיעה מיוחדת אם להן אישור יציאה חד פעמי בעבור הנסיעה, ומוניות בקווי שירות".
לפי הודעת רשות שדות התעופה, "חברת המוניות הזוכה במכרז תנהל ותפעיל באמצעים טכנולוגיים ואפליקצייה ייעודית את מערך השירותים הכולל של הסעת נוסעים במוניות, בנסיעות מיוחדות, באמצעות מוניות רשומות אצל המפעיל, מוניות מזדמנות, ומוניות לפי הזמנה מראש, ,קליטה ורישום של המוניות, בנסיעות מיוחדות בכניסה למתן השירות, ניהול מלא של כל מערך המוניות במתחם נתב"ג, הכוונת מוניות למתן השירות, ניהול סדרנות והכוונה של הנוסעים בתור ההמתנה למוניות ועוד. תקופת ההרשאה למתן השירותים הינה לחמש שנים ועוד 48 חודשים באופציה".