עבודות חפירת מנהרת הקו הירוק של הרכבת הקלה החלו היום (ראשון) במרכז תל אביב. המנהרה מתחילה בתחנת לוינסקי מרחוב השומרון, באזור התחנה המרכזית הישנה, ותעבור דרך תחנת קרליבך ולאורך רחוב אבן גבירול עד פינת נורדו. משם, מסלול הקו ימשיך מעל האדמה.
אורך של המנהרה הוא כ-4.5 קילומטרים ובעומק של כ-35 מטרים. עבודות החפירה צפויות להימשך כשנתיים וחצי ויבוצעו באמצעות מכונות TBM, מכונות לכריית מנהרות. אורכו הכולל של הקו הירוק יהיה 39 קילומטרים, שרובם מעל האדמה.
הקו יתחיל בראשון לציון וימשיך דרך חולון למרכז תל אביב. בהמשך יתפצל לשני זרועות: אחת המובילה להרצליחה פיתוח, והשנייה תוביל למרכז העסקים רמת החייל בתל אביב. הקו הירוק צפוי להתחיל לפעול בתחילת שנת 2028 וישתלב לשני הקווים הנוספים של הרכבת הקלה באזור תל אביב וגוש דן- הקו האדום והקו הסגול.
דרכו של הקו האדום תתחיל בפתח תקווה, תעבור דרך ציר ז'בוטינסקי בבני ברק ורמת גן למרכז תל אביב, ומשם תמשיך דרך שדרות ירושלים ביפו עד בת ים. הקו הסגול יתחיל ביישובי בקעת אונו וממשיך דרך ציר אלוף שדה בדרך השלום ברמת גן לדרום מזרח תל אביב ומשם דרך מרכז העיר בין הרחובות אלנבי, בן יהודה וארלוזרוב, עד תחנת רכבת מרכז.
מנכ"ל נת"ע, חיים גליק אמר כי תחילת בניית מנהרת הקו הירוק בתל אביב זה "יום חג" וכי "זו חפירה התת קרקעית הראשונה המתחילה בתוך תל אביב ואני מקווה שהיא תסתיים כמה שיותר מהר, תוך שמירה על הבטיחות".
את העבודות תבצע חברה סינית, וטקס חניכת תחילת העובודות התקיים במעמד שגריר סין בישראל, צאי רון.
קצב החפירה יתחיל בכ-2.5 מטרים ביום ובהמשך יגיע לכ-8 מטרים ביום. עבודת החפירה תבוצע במשך 24 שעות, שבעה ימים בשבוע על ידי הצוותים הסינים.
עלותו הכספית של הקו הירוק מוערכת בכ-19 מיליארד שקלים, עלותו של הקו הסגול הינה כ-12 מיליארד שקלים, והעלות המעודכנת של הקו האדום, בו תוקנה בעיה שהתגלתה, עומד על כ-18.7 מיליארד שקלים.