עדכונים חיים

הרצוג למנהיגי העולם: "לא בחרנו במלחמה; לא נניח את חרבנו"

בצל אירועי ה-7 באוקטובר, ישראל מתייחדת עם הנופלים במלחמות ופעולות האיבה, אשר מספרם עומד על 25,040. נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאומו: "כל שם הוא עולם שחרב"

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס יום הזיכרון נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס יום הזיכרון (צילום: מעיין טואף/לע״מ)
פוסט נעוץ נעוץ

טקס יום הזיכרון מרחבת הכותל | שידור חי

מעריב אונליין
יום הזיכרון לחללי צה"ל צילום: REUTERS/Ronen Zvulun

אלו הטקסים המרכזיים וזמני הצפירה | הלו"ז המלא

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה יצוין השנה החל מיום ראשון, 12 במאי, ועד למחרת בערב. מלבד הטקסטים בכותל ובהר הרצל, יתקיימו טקסי זיכרון ממלכתיים ב-54 בתי עלמין צבאיים ובאתרי הנצחה.

אלו הטקסים המרכזיים

מעריב אונליין
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס אזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" צילום: קובי גדעון/לע"מ

טקסי יום הזכרון נפתחו; יו"ר הכנסת אוחנה: "בואו נהיה ראויים לנופלים"

אירועי יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות האיבה נפתחו היום (ראשון) בשעה 16:30 בטקס זיכרון לחללי מערכות ישראל בבית "יד לבנים" בירושלים. הטקס מתקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר, וראש העיר משה ליאון.

מעריב אונליין
אמיר אוחנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס ביד לבנים: "נהיה ראויים לנופלים כשנעביר מן הארץ את נגיף המריבה"

יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בטקס הזיכרון ביד לבנים: "הטרור שהיכה בנו בשבעה באוקטובר, והמלחמה הקשה שנפתחה בעקבותיו ועודנה בעיצומה, הוסיפו למשפחת השכול מספר עצום ושובר לב של משפחות. טבח השבעה באוקטובר, אחת מהופעות הרוע המחרידות בהיסטוריה, הזכיר לנו דברים שרצינו לשכוח. דברים לגביהם נשבענו "לעולם לא עוד". ובכל זאת, למשך יום שלם, הם קרו לנו עוד, ועוד, ועוד.

"מאות רבות של חיילות וחיילים עזי נפש, שכל עתידם לפניהם, אבדו לנו השנה בסערת הקרב. מאות רבות אף יותר של אזרחיות ואזרחים, נרצחו באכזריות ימי ביניימית בידי שכנים שטופי תאוות דם, שאין ולעולם לא תהיה להם מחילה. 132 מאחינו ואחיותינו עודם בשבי, וגם מכאן נישא תפילה להשבתם המהירה למשפחותיהם.

אנה ברסקי

מפקד הימ"מ סיפר על בנו, סגן (במיל') עידו ז"ל אשר נפל: "ידעתי שמצבו קשה"

מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', סיפר על בנו, סגן (במיל') עידו ז"ל אשר נפל ב-7/10: "ידעתי שמצבו קשה, שמעתי את המצוקה בקולו, וידעתי שאיני יכול לעזור לו".

מעריב אונליין
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס יום הזיכרון צילום: מעיין טואף/לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "כל שם הוא עולם שחרב"

"בכל שנה, אחרי הצפירה, משתררת כאן ברחבת הכותל המערבי, דומיה מקודשת, מיוחדת, השמורה רק לרגע הזה בשנה. אבל הערב, אין לנו שקט, ואין דממה. מפני שהשנה זו איננה אותה צפירה. השנה, לצפירת האבל, המנציחה את חללינו שנפלו מאז ראשית ימי התקומה - התווספה צפירה חדשה, מתמשכת, ארוכה.

צפירה שהחלה בשעה 6:29 בבוקר האסון הלאומי הנורא בשבעה באוקטובר, בעיצומו של חג שמחת תורה. והיא נמשכת ומלווה אותנו מאז. זועקת, חדה, צורבת. זעקה של אומה, זעקה של אבל לאומי. "אֱלִי, אֱלִי נַפְשִׁי בְּכִי וְזַעֲקִי בַּת יִשְׂרָאֵל מִסְפֵּד שְׂאִי והִתְיַפְְּחִי אָכְלָה הָאֵשׁ בְּיִשְׂרָאֵל".

מעריב אונליין
הרמטכ"ל הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל הלוי: ״בשירותם של כל חייל וחיילת יש מן הגבורה"

הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי: ״בשירותם של כל חייל וחיילת יש מן הגבורה. בנכונות לשאת באחריות ולמלא תפקיד שיש בו סיכון – יש מן הגבורה. בכל פעולתו של היחיד להבטחת ביטחונם של הרבים – יש מן הגבורה״.

מעריב אונליין