ארבעה מקרי רצח, בתוך פחות מארבע שעות, בתקופה מהיותר קשות שיודעת משטרת ישראל: הלילה חוסל תוך וידוא הריגה ליאור גרינברג, המזוהה עם ארגון הפשיעה של מוסלי, כאשר מתנקש הגיח מאחוריו. גרינברג עוד הספיק להסתובב לאחור ולהביט בעיניו של המתנקש וזה פתח בירי לעברו. מיד לאחר מכן התמוטט על הקרקע, ואז הגיע, כך עולה ממצלמות האבטחה, מתנקש נוסף וביצע וידוא הריגה.

האירוע החמור מתרחש ברחוב נעמי שמר בחולון, באזור אחר מזה שבו מתגורר הקורבן, ובמשטרה בודקים חשד גם לתרגיל "כיפה אדומה" שנעשה לגרינברג ולפיו הוא זומן לאזור בעיתוי שבו ארבו לו המתנקשים וברגע שסובב את גבו הם השלימו את המשימה וביצעו את חיסולו.

גרינברג בן ה-48 היה מוכר היטב למשטרה כמזוהה עם ארגון הפשע של האחים מוסלי, ובשבועות האחרונים הסכסוכים והיריבות בין ארגוני הפשיעה באזור ת"א והמרכז חזרו לפעילות מדממת. נציין כי גרינברג זוכה ב-2016 מכתב אישום בתיק רצח שעה שהוא ועבריין נוסף, אביאל כהן, שכבר הופללו ברצח של בר כהן ב-2012, נוקו מאשמה שעה שעד מדינה בתיק מסר את שמותיהם של המחסלים דניאל סמרה ואוהד פרנקו, שבינתיים חוסלו גם הם.

האירוע הזה בחולון נבחן היטב על ידי היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ת"א, ובין היתר נבדק חשד לקשר בין גרינברג לרצח מראשית השבוע של ברוך ברוכוב בן ה-22, תושב חולון, שחוסל בדירה בראשון לציון כשהמתנקשים פרצו לדירה, זיהו אותו יושב בסלון לצד חברתו וביצעו ירי ממוקד לעבר בורוכוב שגרם למותו.

חיסול נוסף בעיר אלעד שבמרכז הארץ, שם נורה למוות משה בן שמחון כאשר מתנקשים ארבו לו סמוך לביתו ברחוב שמעון הצדיק, ירו שמונה יריות עד שהתמוטט על גרם המדרגות והמתנקשים נטשו את הזירה. חקירת האירוע הוטלה על היחידה למאבק בפשיעה (יל"פ) של מרחב שרון במחוז המרכז, כאשר נבדק קשר בין חיסול זה לבין תיק רצח שבו הואשם ב-2018 הקורבן בן שמחון ובגינו שוחרר למעצר בית על ידי בית המשפט העליון בנסיבות רפואיות. מדובר בחיסול שאירע ב-2016, כאשר בין היתר נאשמים בו בן שמחון ואחרים, במסגרת מאבקי פשיעה.

יחד עם זאת במשטרה לא פוסלים אפשרות כי מדובר בחיסול בנסיבות מקומיות על רקע סכסוך בין המנוח לגורמי פשיעה אחרים באלעד. אי אפשר להתעלם מהעובדה שעוד באותו יום הרצח כתב בן משפחתו של המנוח באחת הקבוצות החברתיות הודעה עם מסר מאיים למשפחה אחרת בעיר, הודעה שהגיעה גם לידי המשטרה. כמו כן לא ניתן להתעלם מהעובדה שהמנוח כבר חווה ניסיון חיסול לפני מספר שבועות, ולפי שכנים "הכתובת הייתה על הקיר".

החיסול של בן שמחון אתמול בלילה הדהים רבים מתושבי העיר אלעד שנכנסו לחרדה שכן שנה קודם לכן, במוצאי העצמאות, אירע פיגוע תופת בעיר. "הבת שלי הייתה באוטובוס ובקבוצות הווטסאפ הועבר הדיווח וכולם באוטובוס נכנסו להיסטריה. היה חשש שמדובר בפיגוע טרור. גם כאן בשכונה היה בלגאן גדול עד שהובהר שזה אירוע פלילי", מספר תושב השכונה. שכנה המתגוררת בסמוך מספרת: "שמענו יריות ויצאנו החוצה במהרה, ראינו מונית שנוסעת לאחור ומאיצה במורד הרחוב. כשרצנו אל הזירה ראינו את המנוח מוטל על גרם המדרגות ובתוך שניות התעוררה המולה מסביב".

לזירה באלעד הגיע מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שקיים הערכת מצב במטרה לשים את היד על מבצעי העבירה, תוך שהוא מטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שרון.

תוך שהמשטרה במחוז מרכז טיפלה באירוע באלעד, התקבל דיווח נוסף, הפעם בכפר יאסיף, שם חוסל פואז עבד אל לטיף, בן 54, כאירוע נקמה ככל הנראה על רצח התושב מוניר נעימי בן ה-47 מג'דידה-מכר. עבד אל לטיף הוא הקורבן ה-56 במגזר הערבי מאז תחילת 2023, אלא שבכך לא הסתיימו אירועי הרצח ברחבי הארץ שכן ביישוב ערערה נמצאה במהלך הלילה תושבת המקום כשהיא ללא רוח חיים עם סימני אלימות על גופה. האירוע התקבל סמוך לשעה 00:40, וכעשר דקות לאחר מכן בלבד דווח על הרצח של גרינברג בחולון. הקורבן בערערה העלתה את מספר הקורבנות במגזר ל-57 מתחילת השנה.

הבוקר (חמישי) הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על קיום הערכת מצב בהולה עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי וסגל הפיקוד הבכיר, וזאת לדבריו לאחר שביקש כבר להעצים את הכוחות. בן גביר התייחס לרצף אירועי הרצח בתוך מספר שעות, אירועים שמעמידים במבוכה את המשילות ברחבי המדינה.