הפעילות המשטרתית לחיזוק המשילות בדרום נמשכת כשאתמול במבצע אכיפה משולבת של בהובלת כוחות משטרה, מג"ב וגורמים אזרחים פשטו הכוחות על כ-12 בתי עסק.

במהלך המבצע עוכב לחקירה בעל עסק בחשד לעבירת ניהול עסק ללא רישיון עסק והעסקת שוהים בלתי חוקקים, זאת לאחר שאותרו במקום שלושה עובדים ללא אישורים. בהמשך יבחן סגירת עסק מכוח חוק הכניסה לישראל. בנוסף, נמצאו ליקויים מהותיים, אי רישום תקבולים וחוק המזומנים וחוסרים בקופה, בשל כך יבוצעו שימועים לבעלי העסקים ויינתנו קנסות מנהליים בהתאם בגובה מוערך של כ-23,000 ש"ח.

כמו כן, הושתו שישה קנסות מנהליים על חוק הפיקדון והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה תפסה שני רכבים, כשאחד מהם שייך לבנו של ראש עיריית רהט עטא אבו מדיעם, זאת בשל חובות של עשרות אלפי שקלים.

חברת החשמל ביצעה שש בקרות בבתי עסקים, במהלך המבצע הצוות ביצע ניתוקים עקב חובות של עשרות אלפי שקלים. במקביל, במהלך הפעילות בוצע אכיפה נגד משחטה ואטליזים בעיר רהט ובמהלכה נתפסו 400 קילו שחיטה שחורה, הושתו קנסות בסך של כ 8,000 ש"ח ונלקח בשר שלא ניתן למאכל אדם.

במסגרת פעילות של משרד העבודה בוצעה ביקורת בבית עסק בעיר ממנה עלה החשד כי בבית העסק קיימות הפרות של זכויות עובדים בכל הקשור לאי-תשלום שעות. בעסקים שבוקרו נבדקו בעלי העסקים שמקבלים קצבת נכות ונראו עובדים בעסקים יבחן נושא שלילת קצבתם.

כמו כן , בוצע ביקורות במספר עסקים אשר קיים חשד שמוכרים סיגריות מזויפות וסיגריות מוברחות. באחד עסקים נתפסו עשרות חפיסות סיגריות אשר אסורות למכירה. בפעילות של רשות הטבע והגנים הושת קנס של 12,000 ש"ח לחשוד שעל פי החשד נתפס שורף כבלי נחושת.

בימים הקרובים ובסיומה של חקירה יועברו 9 תיק חקירה בגין ניהול עסק ללא רישיון ליחידת תביעות רישוי מחוז דרום לבחינת הגשת כתבי אישום וסגירת העסקים עד לתום ההליכים. סך כל הקנסות עומד על כ-245 אלף ש"ח.