בית המשפט העליון מקיים היום (שני) דיון בעתירה שהגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד היועמ"שית גלי בהרב מיארה על כך שהחליטה שלא לפתוח בחקירת ההדלפות מתיק 1000 ערב לפני תחילת עדותה של עדת התביעה הדס קליין

כזכור, בסוף 2021 פורסם בתוכנית עובדה כי עדת התביעה בתיק 1,000 הדס קליין, פנתה לפרקליטות ומסרה מידע רלוונטי, שלא היה ידוע טרם עדותה לתביעה, על רכישת צמיד לשרה נתניהו. בעקבות המידע החדש, מילצ'ן עצמו זומן למסור עדות נוספת בפרשה. 

פרקליטי נתניהו זעמו על הפרסום וטענו כי המידע הרלוונטי לא הועבר להגנה טרם שפורסם בחדשות. לטענתם מקור ההדלפה היא הפרקליטות ובשל כך דרשו לפתוח בחקירה, דרישה שהובילה להגשת העתירה לבג"ץ. 

על פי הדיווחים, לידי רשויות החקירה הגיעו ראיות המוכיחות לכאורה כי ג'יימס פאקר, קנה לשרה נתניהו צמיד זהב משובץ יהלומים, בשווי של 46,500 דולרים, שלאחר הנחה שולמו עבורו 41,676 דולרים, והקבלה נמצאת בידי המשטרה והפרקליטות. לפי הקבלה, הצמיד נרכש בקולורדו, ב-28.2.2015, עת נתניהו כיהן כראש הממשלה.

על פי עדותה של קליין, הרוכש היה עוזרו לשעבר של פאקר וקליין טענה בנוסף כי הצמיד נרכש לבקשתה של נתניהו, כמתנה ליום הנישואין ה-24 אותו חגגה ימים אחדים לאחר מכן. הצמיד הועבר לשרה באותו השבוע בצירוף החשבונית, אך נתניהו סירבה לקבל את הקבלה, כך לדבריה של קליין.

בנוסף, נטען על ידה כי ראש הממשלה לשעבר ידע על המתנה אך לא עשה דבר כדי להחזירה. קליין סיפרה בחקירתה על תכשיטים נוספים בשווי עשרות אלפי שקלים שנרכשו עבור שרה נתניהו בהזדמנויות שונות, בחנויות נוספות בארץ. התכשיטים הועברו לכאורה באמצעות נהגו של מילצ'ן, לידיה של האישית של שרה.