פרסום ראשון: הרוחות בלשכת עורכי הדין סוערות בעקבות החלטת ועדת הבחירות אמש לפסול חתימות תמיכה דיגיטליות, לאחר שעשרים יום קודם לכן הוועדה החליטה כי חתימות מסוג זה יהיו מאושרות.

מנכ"ל לשכת עורכי הדין, אורי אלפרסי , פנה ליו"ר ועדת הבחירות של הלשכה, שלומי באשי, והבהיר במכתב חריף במיוחד כי מנגנון הלשכה אינו כפוף לוועדת הבחירות – וכי במידה וועדת הבחירות מעוניינת כי החלטתה מאמש תתבצע – חבריה מוזמנים לעשות את העבודה בעצמם.

אלפרסי כתב: "בישיבת ועדת הבחירות אמש החליטו חברי הוועדה ברוב קולות כי הם דוחים את עמדת היועמ"ש שהוצגה להם לגבי בדיקת חתימות התמיכה של המועמדים והסיעות השונות ותקינות חתימותיהם על פי מה שהיה מקובל עד כה וקבעו בניגוד לכך, כי הדבר אינו תקין ואינו בר תוקף"

 לדברי אלפרסי , ההחלטה שהתקבלה אתמול על ידי חברי ועדת הבחירות מחייבת למעשה בדיקה נוספת וחדשה ובהתאם להנחיות שלא ניתנו קודם לכן למנגנון הלשכה. כפי שציינתי אתמול בפני חברי ועדת הבחירות, מנגנון הלשכה אינו כפוף לוועדת הבחירות, הוא אינו מחויב לבצע בדיקות אלו של המועמדים והסיעות, כאשר הסמכות לבדיקת המועמדים ותקינות חתימות התמיכה, בהתאם לכללים, היא של ועדת הבחירות עצמה ולא של מנגנון הלשכה".

אלפרסי הוסיף: "זאת ועוד, חזרתי והדגשתי אתמול בפני חברי ועדת הבחירות שלוחות הזמנים להם ועדת הבחירות מחויבת הם קצרים ביותר ועליהם לעמוד בלוחות זמנים אלו. לאור כל האמור, ובנסיבות אלו, הריני להודיע כי למנגנון הלשכה ישנן משימות שוטפות שהינו מחויב להם במסגרת תפקידו והמנגנון אינו ערוך לביצוע בדיקות נוספות וחדשות בסד הזמנים הדחוק הקיים וכאמור, ממילא הסמכות לביצוע בדיקות אלו היא של ועדת הבחירות ולא של מנגנון הלשכה".

"כל טפסי חתימות התמיכה של כל המועמדים למוסדות הלשכה נמצאים במשרדי הלשכה וחברי הוועדה מוזמנים לבצע את הבדיקות האמורות בהתאם להחלטתם מאתמול", הוסיף אלפרסי . "בנוסף, ככל וועדת הבחירות תקבל החלטה להסתייע בגורם חיצוני לביצוע משימותיה הם רשאים לפנות בעניין זה אליי על מנת לבחון תקציב והיתכנות לשכירת גורם חיצוני כזה".

בסיום מכתבו, כתב אלפרסי : "ברצוני להבהיר, כמנהלה הכללי של הלשכה, כמי שאמון על הצלחת הבחירות וכמי שנושא באחריות הכללית האופרטיבית, תקינות וטוהר הבחירות, כי ככל שייווצר מצב שבו לוח הזמנים יהיה בלתי אפשרי (בין השאר לאור ההתנהלות והשתלשלות האירועים האחרונים) אזי הדבר יטיל בספק את קיומן של הבחירות במועדן".