בית המשפט המחוזי דחה היום (ראשון) את ערעורו של אפי נוה בפרשת מעברי הגבול בנתב"ג והשאיר את הרשעתו בקבלת דבר במרמה ויציאה וכניסה לישראל שלא על פי החוק. בית המשפט גם דחה את ערעור הפרקליטות על קלות העונש. 

אפי נוה בחקירתו: "עשיתי טעות איומה. לא התכוונתי לרמות"
אפי נוה: "רבים מהפרסומים אודות חקירתי שגויים ושקריים"

כזכור, בית משפט השלום בראשון לציון גזר על ראש לשכת עורכי הדין לשעבר ועל זוגתו בר כץ מאסר של חודשיים על תנאי וקנס של 2,000 ש"ח. בשל כך, ערער נוה לבית המשפט המחוזי ובמקביל הפרקליטות ערערה כדי להחמיר את העונש. היום כאמור בית המשפט החליט להשאיר את העונש של נוה על כנו.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מטעמו של עו"ד אפי נוה נמסר: "בית המשפט בחר לדחות את שני הערעורים לרבות ערעור הפרקליטות שביקשה להחמיר בעונש.
יחד עם זאת מדובר בהחלטה שקשה להשלים איתה שעה שעסקינן בעבירה מנהלית במהותה אשר גם במקרים חמורים יותר של מסורבי כניסה לארץ לרבות בעבור בצע כסף ניתנו פסיקות מקילות אף ללא הרשעה".

"לפיכך, מכיוון שזהו אינו פסק הדין חלוט, בכוונת עו"ד נוה להגיש ערעור לבית המשפט העליון ולמצות את ההליך המשפטי במלואו. מי שמבקש לזכות בראשות הלשכה לא יוכל להסתמך על תרגילי ועדת בחירות אלא לנצח בקלפי ובדרך דמוקרטית ב-20.06", טען. 

תחילתה של הפרשה נוגעת לנסיעה פרטית של נוה, יחד עם זוגתו. למעשה פעל נוה כדי לאפשר את מעבר הגבול בנתב"ג, זאת באמצעות שימוש בכרטיס מעבר של אדם אחר בביקורת הגבולות. לאחר שהגישור בין הפרקליטות לנווה לא צלח, התנהל תהליך הוכחות בין הצדדים ולאחריו כאמור הורשע נוה במסגרת הכרעת הדין. 

לפי עובדות כתב האישום נוה ובת זוגו הגיעו בשתי הזדמנויות שונות, בתכנון מראש, לעמדות הממוכנות באולם ביקורת הגבולות בנתב"ג, שם הזדהה יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר בעמדה והונפק עבורו גייט פאס. בת זוגו, כך על פי המיוחס בכתב האישום, לא הזדהתה בשום שלב, עברה את שערי המעבר באמצעות הגייס פאס שהונפק עבור נוה וניתן לה על ידו, וכך עזבו את שערי המעבר.

עוד צוין בכתב האישום כי בעת שחזרו נוה ובת זוגו לישראל, בקרית גבול ששהתה במקום הבחינה בהתנהלותם ותשאלה אותם בנושא. בתשובה לשאלותיה "היתמם" נוה, על פי כתב האישום, והציג מצג כוזב לפיו אינם יודעים במה מדובר, ותחילה אף טען כי הוא בכלל לא מכיר את בת הזוג שהייתה איתו. עם זאת, השניים עוכבו לבירור מעמיק יותר שהוביל בהמשך לחקירת המשטרה.