הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

על פי העתירה, מדובר באדם המחזיק ברישיון נהיגה משנת 2017, לפני מספר חודשים הוא חתם על הסכם התקשרות עם חברת 'דן בדרום' לצורך עבודתו כנהג אוטובוס. בהסכם התחייב העותר לעבוד בחברת דן בדרום למשך שנתיים ויותר וזאת אם יעבור בהצלחה את הכשרתו - המבחן המעשי. כמו כן נקבע כי ככל ולא ימלא העותר אחר התחייבותו עליו לשלם קנס כספי בסך עשרות אלפי שקלים.

עו''ד יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)
עו''ד יאיר בן שטרית (צילום: דניאל יחזקאל)

לפני כשבועיים, העותר עבר בהצלחה את הבדיקות לרבות כל המבחנים הנדרשים לצורך הכשרתו כנהג אוטובוס וקבלת רישיון נהיגה מסוג D. עם סיום המבחן המעשי, ולאחר שהעותר עבר את כל המבחנים בהצלחה, משרד הרישוי שלח לעותר הודעה: "עברת בהצלחה בחינה מעשית בנהיגה להוספת דרגה D לרישיון הנהיגה. הדרגה עודכנה במערכות משרד התחבורה, לקבלת רישיון פלסטיק מעודכן עם הדרגה החדשה יש לשלם עבור הפקת כפל עותק רישיון נהיגה".

העותר שילם את התשלום באמצעות אתר משרד התחבורה ולאחריו פנה העותר למשרד הרישוי באשקלון לצורך קבלת רישיון נהיגה' אולם למרות שעבר בהצלחה את כל המבחנים במשרד הרישוי סירבו להנפיק לו רישיון בטענה כי קיים נגדו תיק מב"ד פתוח.

לאור התנגדות משרד התחבורה להנפיק רישיון נהיגה, הגיש עו"ד יאיר בן שטרית עתירה מנהלית ובקשה לצו ביניים נגד משרד התחבורה, בעתירה ציין עו"ד בן שטרית כי הגבלה זו נודעה לעותר רק לאחר שעבר את כל המבחנים, לאחר ששילם את האגרות למשרד הרישוי, עבר הכשרה על ידי חברת דן בדרום, התחייב בהסכם עבודה ולאחר שעבר בהצלחה את המבחן המעשי. "העותר נעדר כל עבר פלילי ומעולם לא הורשע ולא נרשם לחובתו הרשעה.

כמו כן, העותר נעדר עבר תעבורתי למעט עבירה אחת שהתיישנה בגין דוח ברירת משפט", נכתב על ידי עו"ד בן שטרית, "במקרה דנן העותר התחייב בהסכם עבודה עם חברת דן בדרום וזאת בהסתמך על משרד הרישוי כי אין נגדו כל הגבלה ורשאי הוא להתחיל בהכשרתו כנהג אוטובוס. דבר שבא לידי ביטוי בכך שמשרד הרישוי לא מנע מהעותר לגשת למבחן עיוני, לא מנע מהעותר לשלם אגרות, לא מנע מהעותר לבצע מבחן מעשי. אלמלא והיה נודע לעותר כי יש נגדו הגבלה כזו או אחרת היה נמנע ולא היה נכנס להתקשרות עם חברת דן בדרום, לא היה משקיע זמן יקר של כחודשיים קורס במכללת אחווה לצורך הכשרתו. העובדה כי המשיבה מעולם לא עדכנה את העותר כי חל נגדו הגבלה מהווה פגיעה קשה ובוטה בזכויות יסוד".

כאמור, לאחר הגשת העתירה ובקשה לצו ביניים על ידי עו"ד בן שטרית, הפרקליטות השכילו להבין כי טענות אגף הרישוי לא מוצדקות ומרשו קיבל את רישיון הנהיגה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר