הרצח בגן נר: בבית משפט השלום בנצרת הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד דניס מוקין, הנאשם ברצח דיאר עומרי במהלך עימות בכביש בתחילת החודש שעבר. הוא יואשם ברצח בכוונה, נהיגה פסילה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה וחבלה במזיד ברכב.

הותר לפרסום שמו של החשוד ברצח בגן נר: דניס מוקין בן ה-32
"הקורבן הגיע למקום בכוונה": פרטים חדשים על הירי בגן נר

מכתב האישום עולה כי מוקין נהג למרות שרישיונו היה תחת שלילה, והיה בליל האירוע תחת השפעת סמים ואלכוהול. מוקין נסע מאחורי רכבו של דיאר וניסה לעקוף אותו ללא הצלחה. 

משראה זאת המנוח, האט את מהירות רכבו וסטה לשול הכביש. הנאשם האט אף הוא במקביל לרכבו של המנוח אשר פתח את חלון הרכב ושאל את הנאשם לאן הוא ממהר. בתגובה בלם הנאשם וזינק מהרכב החוצה, תוך שהרכב עודנו בתנועה ומבלי שהרים את בלם היד. הרכב הוסיף לנסוע עצמאית במעלה הכביש מספר מטרים נוספים, עד שנעצר בצד הדרך. 

הקורבן דיאר עומרי  (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הקורבן דיאר עומרי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הנאשם זינק מרכבו ושלף את האקדח שלו וירה מספר יריות באוויר. דיאר אף הוא יצא מרכבו וקטטה התפתחה בין השניים. מוקין ירה לעבר דיאר שתי יריות שפגעו בפלג גופו העליון, לפי כתב האישום מתוך כוונה להמיתו. 

לאחר מכן נמלט דיאר חזרה לרכבו, כשהוא מפנה את גבו לנאשם. הנאשם נעמד, ובעוד המנוח רץ לרכבו כיוון את אקדחו וירה לעבר המנוח מספר יריות, עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו. המנוח הגיע לרכבו והתמוטט בסמוך לדלת רכבו.

בבקשת המעצר הדגישו בפרקליטות: "אין צורך להכביר מילים בדבר הסכנה הקמה לציבור משימוש משולח רסן בנשק ואין צורך להרחיב בדבר הסכנה הקמה לציבור מאנשים חמומי מוח, אשר בתגובה על התנהלות כזו או אחרת על הכביש שולפים את אקדחם ו'מרוקנים מחסנית' על אדם לא חמוש, שלא היה ברשותו כלי תקיפה כלשהו וכל "חטאו" היה שהעז להתווכח עם הנאשם".

כזכור, האירוע החריג אירע בתאריך ה-7.5, בכביש באזור הצפון, סמוך לכניסה ליישוב גן נר. עורך דינו של מוקין, טען אז: "היה אירוע של ביריונות בכביש והאיזור ממש קרוב לג'נין. הוא הרגיש מאוין ולכן פעל כפי שפעל".