לאחר סוף שבוע נוסף רווי באלימות, במהלכו בוצע הטבח ביפיע בו נרצחו חמישה אנשים, מספר הנרצחים בחברה הערבית מאז תחילת השנה כבר עומד על 102. תת ניצב בדימוס יהודה סולומון, סגן מפקד המחוז הצפוני לשעבר, שוחח היום (ראשון) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5 והתייחס לחוסר המענה בנושא מצד המשטרה. 

מסע חיסול חסר תקדים ביפיע: חמישה נרצחו באירוע ירי
תולדות הסכסוך בין ארגוני הפשע בכרי וחרירי

"המצב הוא עגום אני אפתיע אותך ואומר שאני מזהה מספר בעיות, ופאניקה. להרים ידיים זו לא אופציה. אני שומע את כל הקולות, 102 או 103, זה לא הנתון היחידי שצריך לעמוד לנגד עיני מקבלי ההחלטות, יש בעיה חמורה של כוח אדם במשטרה, חמורה ביותר וזה נובע ממספר סיבות התנאים והשכר, אין להם אמון במפקדים. בוא נגיד את האמת, אין להם אמון, עוזבים, מתפטרים וכיוצא בזה", ציין. 

הוא טען לכוח אדם ירוד שנכנס למשטרה במהלך השנים האחרונות: "איכות כח אדם שמתגייסת הורידו את הרף ממש לרצפה, אז מה עשינו בזה? אנשים שלא יודעים את השפה, אנשים שלא עברו את כל הקריטריונים, אנשים שאם הוא גר בתוך ישוב ערבי הוא יעשה מעצרים שם? מצבו לא יהיה טוב. צריך מענה ולעשות תוכנית, יהיו עוד נרצחים".

אירוע ירי ביפיע (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"מצד שני תשקיע, זה דבר בלתי מובן בעליל. אנשים שהוכשרו חמש ועשר שנים ועזבו, תשקיע, תן להם שכר, תקרא להם, תעשה מהפך בקידום האנשים, תביא אנשים שיש להם כריזמה שיכולים לרוץ אחרי שוטר ולמנוע ממנו 'להתפטר', תשקיע בהם", הוסיף. 

על סוגית תאונות הדרכים, אמר: "גם בעניין הזה אין שום תוכנית, אין כלום. אתה רואה דברים שהם טובים ליחסי ציבור, אבל בפועל אתה רואה גל, אנחנו נגיע לנתון מאוד קשה אם זה יימשך. אתה רואה גם נרצחים בחברה היהודית, זו מדינה שנכנסת מהר מאוד לפאניקה, מחפשת פתרונות קלים".