יאיר לפיד צפוי להגיע מחר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים כדי למסור את עדותו במסגרת תיק 1,000 במשפט בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקום צפויות מחאות כנגד לפיד ולתמיכה בנתניהו מחוץ לבית המשפט, וכן להפך. 

רה"מ יגיע לצפות מקרוב? כך צפויה להיראות עדות לפיד במשפט נתניהו

על פי כתב האישום, לפיד, ששימש אז כשר האוצר, נדרש ע"י נתניהו לסייע בענייניו האישיים של איש העסקים ארנון מילצ'ן. חקירתו הראשית של לפיד צפויה להיות קצרה, בעוד שזו הנגדית תימשך כשלושה ימים, במהלכם עורך הדין עמיד חדד, המייצג את נתניהו, יחקור אותו. בעקבות כך, לפיד עבר השבוע רענון בפרקליטות על עדותו. לאחר עדות לפיד צפויה עדותו של ארנון מילצ'ן, כאשר תובעים מהפרקליטות כבר יצאו ללונדון לצורך ריעננו.

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ניברן ברודקאסט

בעבר התייחס לפיד לעדותו הצפויה: "בעקבות חקירת תיק 1000 פנתה אליי המשטרה וביקשה ממני למסור עדות על תקופתי במשרד האוצר. כמו כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל, מסרתי עדות קצרה שנגעה לנסיון להרחיב את 'חוק מילצ'ן' ל-20 שנה", אמר לפיד, והבהיר: "אדגיש שלמרות כל הלחצים סירבתי להעביר את החוק".

על חלקו של נתניהו נכתב: "נתניהו פעל לקדם את הארכת פטור ממס לתושב חוזר, מעל 10 שנים - הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן. ראש הממשלה פנה בעניין לגורמי משרד האוצר, אולם אלו בלמו את קידום הנושא בהסבר כי ההטבה כאמור איננה עולה בקנה אחד עם האינטרס הלאומי ושמירה על הקופה הציבורית".

בעקבות פנייתו של מילצ'ן, העלה הנאשם נתניהו את נושא הארכת משך הפטור הניתן לתושבים חוזרים בפני לפיד, בשתי פגישות מקצועיות שערך עמו במסגרת תפקידו. בפגישות אלה, הבהיר הנאשם נתניהו ללפיד כי מילצ'ן שוחח עמו בנושא. הנאשם נתניהו הביע בפני לפיד את תמיכתו בהארכת הפטור, ואילו לפיד אמר כי אינו סבור שיש לפעול להארכתו", נכתב בין היתר בכתב האישום.