יאיר רביבו, ראש עיריית לוד, תיווך להשגת הפסקת איש בין משפחות הפשע בער. בהסכן נכתב כי "שני הצדדים מתחייבים ונשבעים על הקוראן להודנה, הפסקת אש שתחל היום מידית למשך שלושה שבועות עד ליום ראשון 2.7.23. כל צד מתחייב לשמור על שקט מלא ולקחת אחריות מלאה על אנשיו. אם תהיה בעיה, יש לפנות מייד לראש העיר, כדי לפתור את הבעיה". 

רצח בלוד: תושב המקום נורה למוות, המשטרה פתחה בחקירה
ראש עיריית לוד ואלפי תושבים הפגינו במחאה על הפגיעה בביטחון האישי בעיר

הוא שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל וחיים לוינסון, והתייחס לצעד השנוי במחלוקת: "ההודנא שאני הייתי חלק ממנה באה כחלק מתסכול על אוזלת היד של הרשויות. מה שתסכל אותי השבוע, באותה משפחה, החליטו שני בני דודים שכל ערב הם מוציאים את הנשק ויורים צרורות, חלק מהכדורים נכנסו לבית של קולגה שלכם. התסכול היה שהיו כדורים, אני יודע מאיפה הבית שיורים, המשטרה עוצרת 13 מעורבים, ובית המשפט שחרר את כולם בבוקר".

עוד תקף: "אותה משפחה במשך שנה יורה, אין אף כתב אישום, אף עצור עד תום ההליכים ואין אף נשק שנתפס. למה? בחסות דיני הראיות המקלים מאוד. היום דיני הראיות רוצים שהנשק יהיה על גופך, שיראו אותם בדיוק יורה ואין אפשרות".

עם זאת, הביע פסימיות מסוימת בנושא: "בן גביר סה"כ מתאמץ, תמיד מתקשר אליי, היום ארגז הכלים של המשטרה רזה מאוד, יש פחות שוטרים. עכשיו יהיו יותר כלים, יש תקציב מדינה, יש עכשיו משמר לאומי אבל תביאו עוד שוטרים. בעיר כמו לוד, שני שוטרים בלילה זה לא הגיוני. עיר כמו לוד צריכה 100 שוטרים בלילה. הולכים לזה שזה הפך להיות  נושא חשוב, אני מקווה שלא ייכנס משהו אחר לסדר היום, פתאום הרפורמה המשפטית או חלילה מתיחות בצפון, יש שעת כושר לטפל במשילות? חייבים לטפל בה".

כמו כן, רביבו התייחס לסוגית הכנסת השב"כ, לטיפול בפשע בחברה הערבית: "בכל הצניעות, אני הראשון שדורש את זה כבר תשע  שנים. ואילו היו מקשיבים לי, כשביקשתי להיפגש עם ראש השב"כ הקודם שנה לפני פרוץ שומר חומות, כשאמרתי שמשהו רע עומד לקרות בעיר שלי, אם השב"כ היה מקשיב לי שנה לפני פרוץ שומר חומות אז יכול להיות שהיינו במצב אחר היום לגמרי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm