בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התגבשה הכוונה שלא להאריך את כהונתו של המפכ"ל קובי שבתאי מעבר לינואר הקרוב. זאת, בשל המשבר העמוק שנוצר ביניהם. אריה אלדד ורוני בר־און דנו על כך ב־103fm עם רנ"צ (מיל') שלמה אהרונישקי, שכיהן כמפכ"ל ה־14 של המשטרה, אשר הביע את דעתו בנושא וחשף מי בעיניו ראוי למלא את התפקיד המדובר.

ברקע המשבר ביניהם: כהונת המפכ"ל לא תוארך? בן גביר בהחלטה דרמטית

"קודם כל, צריך להגיד שזו סמכות של הממשלה, על פי בקשת השר, להאריך קדנציה", הדגיש. "אם מחליטים שלא זה גם בסדר. פה יש לנו חיבור ותופעה מוזרה – אני לא מאמין לשום מילה של העבריין המורשע הזה, לא מאמין לשם הדלפה שלו. אתמול הוא אמר כן, היום הוא יגיד לא, מחר הוא יגיד כן. זה לא רציני. זה בחור שאין לו יכולת או ידע בסיסי בניהול הארגון הזה".

"אני חושב שהמפכ"ל הנוכחי, לאור ההתנהלות שלו, לא צריך להמשיך אם מסתכלים נטו על העניין", הוסיף אהרונישקי. "מצד שני, אני חושש שאם לא יהיה - יגיע מישהו גרוע יותר, בלשון המעטה. לכן, אני לא יודע למה אני צריך להאמין. הוא לא מסוגל להרים את המשטרה לאן שהיא צריכה. אם היינו מסתכלים על הדברים נטו, היה צריך להביא מישהו חדש ולקחת את המשטרה למציאות אחרת. לצערי, המפכ"ל עשה לא מעט שגיאות בדרך והוא לא מתאים לתפקיד, אבל מצד שני אני חושש איזה אדם הוא יביא להחליף אותו כי שיקול הדעת שלו לא רציני, ואני חושש מאוד לעניין".
איתמר בן גביר הודף את הביקורת (צילום: ערוץ כנסת)

כאשר נשאל האם יש במשטרה מישהו שראוי לתפקיד, ענה המפכ"ל לשעבר: "בלי לפגוע באלו שהגיעו מחוץ למשטרה - למשטרה צריך להביא מישהו מהמשטרה. זה מקצוע, לא לומדים את זה בהתכתבות ולא מביאים מישהו מהשק"ם, הוא נכנס לזמן הלמידה בלי טעויות ושגיאות. אני חושב שעמי אשד יכול להיות מפכ"ל בניסיון שלו ובידע שהוא צבר. אמרתי לו שהוא הולך בדרך הנכונה, אני חושב שהוא יכול להיות מפכ"ל".

עמי אשד (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
עמי אשד (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)

הוא המשיך, ואמר: "אם מסתכלים על הדברים בלי כל מיני שיקולים שלא בעניין – הוא הדמות המתאימה ביותר. אין ספק שהשלב הזה שבוא חלק מהניצבים והממזים עזבו, זה פגע בשדרת הניהול, אבל זה היה לפני שנים והיה אפשר לבנות אותה מחדש, אבל גם את זה לא עשו. אני חושב שאין הרבה שיכולים להתאים לתפקיד הזה. אני יודע שאני פוגע, אבל אין מה לפגוע אחרי מה שהשר עשה. אני מקווה שהשכל יגבר וטובת המשטרה והחברה בישראל יהיו לנגד עיניהם כי אחר אנחנו נהיה בחברה שאנחנו לא רוצים להיות בה.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM