עשרות אלפי עורכי דין ייצאו היום (שלישי) לבחור את נציגיהם במוסדות לשכת עורכי הדין ואת יושב ראש הלשכה, כאשר שני המתמודדים העיקריים הינם עו"ד עמית בכר מול יו"ר הלשכה לשעבר אפי נוה. 

איפה מצביעים ומי רשאי לבחור? כל מה שצריך לדעת לקראת הבחירות ללשכת עוה"ד
חשש בימין: המחנה המתנגד לרפורמה ינצח בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין

אולם חרף הלחץ וחילופי ההאשמות ההדדיות ביצירת תורי הענק, נראה כי בבאר שבע יום הבחירות ללשכה עובר עד עתה בצורה מנומנת. עו"ד חניאל שמואל אמר: "הנושא שמיקד אותי בבחירות האלה זה מי פחות גרוע מבין שניהם, זאת הייתה הדילמה שלי ועורכי דין נוספים שדיברתי איתם. רובנו אנשי ימין, מצד אחד יש את עו"ד בכר שהוא איש שמאל ומהצד השני יש את עו"ד נוה שהוא לא נקי כפיים וקשה לדעת מה לעשות. אני באופן אישי החלטתי לא לבחור באף אחד מהם, הצבעתי לרשימה הארצית. שוב, אין פה טוב ורע, יש רע ויותר רע. אם לא היה את עניין הרפורמה, היינו נשארים על אחוזי הצבעה נמוכים. מצביעים היום בתור אזרחים שיש להם אפשרות להשפיע על המפה הפוליטית ולא בתור עורכי דין".

עו"ד עדי שלמה ציין: "אנחנו רוצים לדאוג למחוז שלנו, מחוז הדרום. קודם כל כדי לשפר את המקצוע ואת התנאים של עורכי הדין באזור הדרום, גם ברמה הארצית וגם ברמה המקומית. בכל הנושא של הרפורמה המשפטית, מאוד חשוב שגם הקול שלנו יישמע, כן או לא רפורמה. על זה הבחירות. לפי דעתי, עו"ד אפי נוה יותר מתאים לתפקיד. צריך לשפר את כבוד המקצוע ולחזק את עורכי הדין ברמה הארצית".

עורך דין נוסף שכבר למעלה מ-20 שנה במקצוע סיפר ל"מעריב" על החלטתו: "זה לא משנה מי יהיה יו"ר הלשכה, בגלל זה אני מתכוון להצביע אך ורק לתפקיד ראש המחוז. כולם מדברים על הרפורמה המשפטית, אבל אני לא נכנס לפוליטיקה. בסוף יש ממשלה, היא מחליטה מה לעשות, האופוזיציה תתנגד וזהו. לי בתור עורך דין חשוב שיטפלו בהצפה של עורכי דין בשוק, צריך להגביל את כמות הסטודנטים שמתקבלים לתואר".