אמיר סואעד בן ה-23 נורה למוות הערב (שלישי) באירוע ירי בשפרעם. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם, שם נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

"קטסטרופה, הכתובת הייתה על הקיר": עבאס תוקף בחריפות את הממשלה על האלימות במגזר הערבי
תנו לשבתאי לנצח: הפתרון לאלימות במגזר הוא פשוט, ואינו כולל את השב"כ | דעה

 מפרטים ראשונים עולה כי סואעד  היה ברכבו כשבוצע לעברו ירי מטווח קצר, משטרה מעריכים כי מדובר בסכסוך מוכר בין משפחתו לבין גורמים עבריינים, כשרק לאחרונה אירעו מספר אירועים הקשורים לאותו סכסוך. 

שעות מספר קודם לכן, אשרף אבו נאסר, תושב נצרת בן 30, נפצע באורח אנוש באירוע ירי בכפר כנא. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי בזירה כשהוא מחוסר הכרה ובסופם נאלצו לקבוע את מותו. בכך עלה מספרם של הנרצחים בחברה הערבית ל-104 מתחילת השנה. 

אבו נאסר הוא הקורבן ה-24 בסכסוך המדמם בין משפחות חרירי ובכרי. הוא מזוהה עם משפחת חרירי באופן מובהק. הוא נורה במה שעלול להצית את הגזרה החמה ממילא בסכסוך. רק לפני שלושה שבועות התרחש הטבח ביפיע, ולאחר מכן התרחשו עוד מספר חיסולים. חובש רפואת חירום במד"א איהאב מוכעבל סיפר: "הפצוע שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת קשה בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אירועי האלימות לא פסחו גם על הדרום. חסן אבו-לטיף בן ה-25 נורה למוות בשכונה 17 ברהט. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, פינו אותו במצב אנוש לבית החולים סורקה, שם נקבע מותו. פראמדיק מד"א ישראל אוזן וחובש בכיר במד"א יוסי אבוהרון סיפרו: "היינו ברחוב כשלפתע שמענו רעש חזק וצעקות. בתוך שניות הגענו אל הפצוע שהיה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת קשה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה והוא מונשם".

בכפר קרע נורו מוחמד אבו פאני בן ה-30 ואביו סאמי בן ה-55 ונפצעו באורח בינוני וקשה. כמו כן,גבר בן 28 נפצע באורח קשה באירוע ירי באכסאל, גבר בן 36 נפצע באורח קשה באירוע אלימות בקלנסווה וגבר בן 40 נפצע באורח קל בכפר סאג'ור. שעות לאחר מכן נער בן 17 וצעיר בן 18 נפצעו באורח קשה באירוע אלימות בטייבה וטירה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות כל האירועים.