בנאום חריג, התייחס מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד בזמן נאום פרישתו מהמשטרה לטיפול במפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט, וטען: "מודה שלא יכולתי לעמוד בציפיות הדרג המיניסטריאלי, שכללו שבירת הכללים, הנהלים, הסדר הארגוני והתערבות בוטה בקבלת החלטות ושיקול הדעת המבצעי. יכולתי בקלות להפעיל כוח לא סביר ולמלא את המיון באיכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב". שר המורשת עמיחי אליהו שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו והגיב לדבריו של אשד.

ניצב עמי אשד הודיע על פרישה ותקף: "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי"

"אחד הדברים שחשוב להקפיד עליהם בכל מדינה דמוקרטית זה עיקרון השוויון", טען. "כשקבוצה מסוימת היא פריבילגית ומקבלת יחס מועדף, זה יוצא חוסר אמון ועלול להוביל לאנרכיה ואיבוד השלטון".

עמיחי אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עמיחי אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"ניצב שמתחיל לקחת זווית פוליטית, ציפו ממנו שיהיה שוויון, ציפו ממנו לקיים פקודות", תקף השר בהמשך שיחתם. "מי שיצא נגדו היה מפכ"ל המשטרה, הוא רצה לסיים את תפקידו של עמי אשד. אני שמח שאשד עוזב את המשטרה, אין שמח ממני. הוא פוליטיקאי", הוסיף. "אנחנו צריכים להוציא את המוגלה הזה". 

באשר לקידום הרפורמה במערכת המשפט, טען אליהו כי "חלק מההידברות היא לא לעשות את הכל בבת אחת, אני חושב שטעינו כשניסינו לעשות את הכל בבת אחת. אוי ואבוי אם לא נעשה זאת, התחייבנו שנתקן את המערכת. נעשה את זה בהידברות, בחשיבה. הרפורמה תעזור גם לכלכלה ותחזק את המשילות".