בעוד מפקד היס"מ, יאיר חנונה, נחקר עדיין במח"ש בתל אביב, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש הערב (רביעי) עם שוטרי היס"מ במשרדו תל אביב. "אתם הגיבורים שלנו, באתי היום לחזק אתכם. אני וממשלת ישראל נותנים לכם גיבוי לפעול על פי חוק כנגד פורעי חוק. זה הזמן הנכון לתת לכם גב ובשביל זה אני כאן", אמר בן גביר לשוטרים.

סנ"צ חנונה התייצב במח"ש: צפו במפגן התמיכה של שוטרי היס"מ בו

"אני לא מגבה אלימות ולפעמים קצת חורגים, אבל מהסרטונים שאני ראיתי, ראיתי שימוש בכוח סביר, ראיתי איך מנסים להרתיע אתכם וללכת עליכם אימים וזה לא יעזור לאף אחד", המשיך השר. "אני אומר למחלקה לחקירת שוטרים שאני מבין שמפקד היס"מ עדיין נמצא שם ממש עכשיו. זו התנהלות לא ברורה, מה רוצים? שרחובות תל אביב יהיו הפקר?".

אחד השוטרים במפגש אמר לבן גביר: "היחס אלינו הוא כאחרוני העבריינים. תרגילי חקירה בזויים, לא הגיוני שחוקרים אותי כאילו אני עבריין, כאילו רצחתי או עשיתי מעשה שלא נדע, צעקו עלינו, השפילו אותנו".

בתוך כך, מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מפגינים מחוץ למשרדו של בן גביר. מפגין אחד נעצר בחשד שניסה לחסום את שיירת הרכבים של השר.

עו״ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן מסר בשמו של חנונה: "הקצין לא היכה את העצור ולא איים עליו. בניגוד לתמונות הסטילס שפורסמו, סרטי המעצר מוכיחים זאת באופן חד משמעי. חבל שבינתיים ביצעו לו משפט שדה ברשתות החברתיות, שחלקו הובל דווקא על ידי עורכי דין - ששכחו את חזקת החפות ושאר עקרונות נעלים".

כוח קפלן מסר בתגובה לשיחה של השר עם שוטרי היס״מ: "בן גביר רוצה דם של מפגינים ברחובות, הוא מעודד שוטרים אלימים ומנסה לפרק את המשטרה מבפנים תוך הסתה פרועה נגד מח"ש. המפכ"ל חייב לעשות מעשה וליישר את השורות בקרב המשטרה לפני שיהפוך את משטרת ישראל לזרוע ביצועית של מורשע בעבירות טרור. לא יתכן שהמפכ"ל קובי שבתאי יהפוך את משטרת ישראל למשטרת כהנא חי".

מפגינים מול משרדו של השר איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים מול משרדו של השר איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, חבריו של מפקד יס"מ ת"א יאיר חנונה שזומן לחקירה במח"ש, הגיעו הבוקר לחזק אותו מחוץ למשרדי החקירה. חנונה זומן לחקירה יחד עם ארבעה שוטרים נוספים מהמחוז. 

בסוף השבוע פורסמה תלונה שהגיש צעיר בן 18 במח"ש, בה טען כי הוא הותקף על ידי שוטרים במהלך ההפגנה באיילון. במשטרת מחוז תל אביב הדפו את טענותיו ונימקו כי הוא הפר את הסדר הפגנה, פגע בסמלי שלטון וכל זאת בשעה, שלפי טענתם, הדף פח אשפה גדול לעבר מכתזית משטרה. 

השר איתמר בן גביר בשיחה עם שוטרי יס''מ (צילום: אבשלום ששוני)
השר איתמר בן גביר בשיחה עם שוטרי יס''מ (צילום: אבשלום ששוני)