במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות ממשיכים לאסוף ממצאים, לרבות סרטונים, בעקבות המהומות החמורות בשבת האחרונה בתל אביב בין מתנגדי המשטר באריתריאה לתומכי המשטר, שנגררו לכדי ירי חי של שוטרים אשר חשו סכנה לחייהם.

176 פצועים בעימותים בין מבקשי מקלט בת"א; המפכ"ל: "ערוכים לגל שני"
מתיחות שיא בשכונות דרום תל אביב: "סגרתי את התריסים והסתגרתי בבית"

בינתיים ישנם במשטרה מי שמרימים גבה ותוהים עד מתי מח"ש יכניסו עצמם לתוך אירועים מתנהלים, אף שהנוהל קובע כי באירוע שבו יש שימוש בנשק נפתחת בדיקה. "אלו אירועים שיכולים להסתיים ללא כלום, ויכולים להגיע להליך משמעתי או אפילו דין פלילי, תלוי בחומרת הממצאים", אומרים במח"ש ומוסיפים: "כרגע אנחנו בשלב של איסוף חומרים ובתוך בדיקה שנפתחה, לא מעבר לכך".

מנגד ישנם לא מעט שוטרים וקצינים המביעים כעס. "זה להכניס מקלות בגלגלים ולפגוע בעבודת המשטרה. מדובר בהתנהלות מקוממת ומתסיסה. שוטרים שנמצאים בתוך זירה קשה כמו שדה קרב, פועלים באינסטינקט רגעי, תוך שילוב של אנדלנלין גבוה וסיכון חיים ממשי. אלו דברים שלא ניתן לכמת אותם או לסכם באמירות במשרדים ממוזגים. אלו רגעי אמת בזירה נושמת, שמי שלא היה חלק ממנה לא יכול להבין את הסיטואציה. אחרי כל זה, כשהשוטרים חשים סכנה לחייהם הם חייבים להגיב. אסור שנשלול מהם את היכולת לעשות שימוש בנשק ולהציל חיים של עצמם או של חבריהם למשימה, זה אסור", הם טוענים בזעם.

לדבריהם, "התערבות של מח"ש ברגעים שכאלה היא משום רתיעה לשוטרים, וזה מסוכן במדינה שלנו. כל פעם שרוצים להלך אימה על שוטרים עושים שימוש במח"ש. זה צריך להיפסק. מח"ש לא צריכה להיות אויב המשטרה, אלא גוף מבקר ומפקח, וזה לגיטימי. לכן כל ההתנהלות של לשלוח צוותים לזירת אירוע שכזה ולאחר מכן להחליט לבדוק, זה כבר יותר מדי. לא ראיתם מה קרה שם בשטח? לא הפנמתם את המוטיבציה של הפורעים להסב נזק ולפגוע? לא הבחנתם בסיכון החיים הממשי? איפה אנחנו חיים? שוטר חייב שתהיה לו הזכות, לרבות כל האמצעים, לשמש כגורם הרתעה. אחרת איך נתמודד עם הפשיעה? איך נפעל באירועים חמורים כל כך?".