עומרי זוארץ, הצעיר שנמצא הלילה (שישי) ירוי למוות ברכבו בנתניה, היה מוכר למשטרה, ולמרות גילו היה גורם בכיר בעולם הפשיעה המקומי. לאחרונה השתחרר מהכלא, והחל לרקום "קואליציית פשיעה" עם גורם עברייני בכיר אחר בעיר, במטרה לפגוע ביריבים משותפים.

יניב זגורי מעיד לראשונה במשפט: "לא רצחתי את דבורה הירש"
שני תושבי יפו נעצרו בחשד למעורבות בשוד קורקינט אלים בבת ים

דקות לאחר הדיווח הראשוני על הירי, פיצוץ הרעיד שכונת מגורים בעיר ושרידי אמל"ח אותרו בחצר בית. עד כה, לא ידוע על קשר בין המקרים. החיסול הלילה צפוי להרעיד את האדמה בנתניה, וחיסולי הנקמה הם רק עניין של זמן. 

עומרי זוארץ, הצעיר שחוסל בנתניה (צילום: רשתות חברתיות)
עומרי זוארץ, הצעיר שחוסל בנתניה (צילום: רשתות חברתיות)

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר הערכת מצב במשטרה בעקבות הרצח, הוחלט על המשך פריסה משטרתית נרחבת בעיר והעצמת האכיפה בהתאם.שני האירועים התרחשו באותו אזור דרום העיר. מדיווחים שעולים, קורבן הרצח נמצא ברכבו כששמשתו הקדמית של הרכב ושמשת דלת הנהג מנופצות. הקורבן שהיה ללא רוח חיים היה רעול פנים.

היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז עליה גם הוטלה המשימה לחקור את הרצח האמור, יחד עם חוקרי ובלשי תחנת משטרת נתניה ישבו על הצוואר של כנופיות הפשע הבולטות בנתניה שחזרה לימי הפשע הסוערים.

בפאן המודיעיני ידועה לחוקרים כמעט כל ההתנהלות הפלילית בנתניה, הפעילות של כנופיית ברוך בוקל, זו של מסיקה וזו של משפחת זוארץ, עד לסכסוך שהתגלע בכלא בין בני הדודים עומר וגל.

המשטרה בזירת החיסול בנתניה (צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה בזירת החיסול בנתניה (צילום: דוברות המשטרה)

בעוד גל זוארץ, יצר קואליציה עם כנופיית פשע מחדרה המסועפת אל שלום דומרני, עומר זוארץ רקם קואליציה עם שלו דהן, עוד דמות מרכזית בעולם הפשיעה הנתנייתי. 

החיבורים הללו הובילו לרצף אירועים אלימים חמורים בהם השלכות מטענים, ירי והשלכות רימונים חלקם לעבר חדרי מדרגות בבניינים משותפים תוך סיכון חיים של אזרחים תמימים, חלקם לעבר כלי רכב ואחרים ישירות לעבר היעדים בין אם במטרת אזהרה ובין אם במטרה לפגוע.

במשטרה הבינו כי האדמה בנתניה מתחילה לבעור, אלא שהרצח הזה מאתמול, יוביל כך מעריכים לרעידת אדמה ולגל של ניסיונות נקמה. מה שלא ידוע זה מאיזה כיוון תיפתח הרעה. 

בכל מקרה כמעט ברור שאתמול, זוארץ נמצא כשהוא רעול פנים ולא מן הנמנע שהיה בדרכו לבצע פשע חמור, או לחילופין שגורם שהיה מעורב בחיסולו, עטה את הכיסוי על פניו והמחסל יכול היה לעמוד מול השמשה הקדמית ולבצע ירי של מספר קליעים לעבר פלג גופו העליון שלא הותיר לא סיכוי.

במשטרה בודקים את הנסיבות שהובילו את זוארץ אל הזירה סמוך לאתר בנייה ברחוב מרדכי מקלף בעיר ולא פוסלים אפשרות שמישהו שהכיר לו סידר לו "כיפה אדומה" שהובילה אותו אל מותו. עכשיו למשטרה תהיה לא מעט עבודה בגזרה הלוהטת אולי באזור המרכז. 

מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, קרו מספר מקרים בעיר. בחודש דצמבר, רכב התפוצץ ועלה באש ברחוב הרב יצחק בן חנן בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי לאחר פעולות הכיבוי אותרה ברכב גופת אדם ללא סימני חיים וקבעו את מותו. ברכב העולה באש ונתפסו שרידי פריט אמל"ח על ידי חבלן המשטרה.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]