בית המשפט השלום בתל אביב יפו פסק אתמול (שני) כי על בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, להפקיד סכום של 20 אלף ש"ח ערובה להבטחת הוצאות המשפט של עיתונאי ב"חדרי חרדים". 

בן כספית על הנחת התפילין של נתניהו: "משהו הדריך אותו"
בעיה רפואית: זו הסיבה ששרה נתניהו תיעדר מטקסי יום הזיכרון

למעשה, הרקע להחלטה היא תביעת הדיבה שהגיש עיתונאי הארץ יוסי קליין נגד יאיר נתניהו והליכוד. העילה לתביעת הדיבה הייתה עקב שיתוף מחדש של נתניהו את הציוץ של עיתונאי ב"חדרי חרדים" שבו נטען כי "קליין כתב בטורו שבעיתון כי המפגינים נגד המהפכה המשפטית חזרו הביתה בתחושה קשה כי דם לא נשפך". עם זאת, בטורו נכתב כי "המפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)
יאיר נתניהו (צילום: פלאש 90)

לאחר שקליין הגיש את התביעה נגד יאיר נתניהו, קליין מצידו שלח הודעת צד ג' שמחייבת את הצד השלישי בהוצאות משפט כלפי עיתונאי ב"חדרי חרדים". כעת, האחרון ביקש מבית המשפט להורות לנתניהו להפקיד ערובה בגובה 20 אלף ש"ח לכיסוי הוצאות המשפט.

שופט בית המשפט השלום, רונן אילן, נעתר לבקשתו של עיתונאי ב"חדרי חרדים" שטען כי יאיר נתניהו כלל איננו מתגורר בישראל וכי אין לו מקורות הכנסה או נכסים בישראל. "התביעה מתבססת על הטענה לפרסום של נתניהו ובו שיתוף פרסום קודם של העיתונאי, פרסום אשר לפי קליין היה הוצאת לשון הרע כלפיו. ההודעה לצד ג' מתבססת על הטענה שאם הפרסום המקורי היה בגדר לשון הרע, אזי אחראי המפרסם, גם כלפי מי ששיתף, או בצע פרסום חוזר, של הפרסום המקורי", כתב אילן.