חבר הכנסת אלמוג כהן תבע היום (רביעי) את העיתונאי חיים לוינסון בגין אמירות שונות אשר לטענת כהן עולות לכדי לשון הרע. סכום התביעה נגד לוינסון עומד על 300,000 שקלים.

בשב"כ מבהירים: "רונן בר לא נתן הנחיה שלא לצאת מהבית ב-7 באוקטובר"
מתי כספי מגיב לראשונה לסערה סביבו: "טוב שזה עשה רעש"

על פי כתב התביעה, במהלך שיח אודות עיסוקו של כהן בפרשת ריגול לאחר השבעה באוקטובר במסגרתה נאסר לפרסום שמו של הנאשם, בתגובה לאמירה של העיתונאי יאיר שרקי כי ללוינסון יש "עניין פתוח" מול ח"כ כהן, לוינסון השיב: "אין לי שום עניין פתוח איתו הוא מתנהג באופן מופקר, חסר אחריות, מפיץ קונספירציות ,הוא לא יודע כלום".

עוד נכתב כי לוינסון אמר: "מה, מה, כאילו מה מה יש לי להתלהב ממנו. זה בדיוק זה זה הרמה הנמוכה שיש היום בהנהגה. יש לך הוכחה שהבנאדם הזה העביר מידע לגורמים עוינים? לך עם זה קדימה אחרת למה סתם? למה?" כתב התביעה מוסיף ומצוטט את לוינסון בעניין זה בתוכנית אותה הוא הגיש בערוץ 12.

חיים לוינסון (צילום: צילום מסך קשת 12)
חיים לוינסון (צילום: צילום מסך קשת 12)

על פי כתב התביעה, "הנתבע בפרסום זה לועג לתובע ומאשים את התובע בהפצת קונספירציות על אף שמלבד שנאתו של הנתבע לתובע אין כל גורם שיש בו כדי להביא את הנתבע לחשוב כך, כל זאת, תוך התעלמות מוחלטת מיושבי האולפן".

עוד נכתב בתביעה כי לוינסון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "איך אלמוג כהן נבחר לכנסת אני מאוד מבין. אבל איך הוא גוייס למשטרה זה אני לא מצליח להבין. מבחני הסף עד כדי כך קלים?" במקרה אחר נטען כי לוינסון כתב: "גם בקטאר מבינים שגיא הוכמן זה אלמוג כהן עם פוזה של קומיקאי".

אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אלמוג כהן (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כתב התביעה מוסיף ומצוטט את לוינסון במקרים שונים. סך הכל, ח"כ אלמוג כהן תובע את העיתונאי חיים לוינסון על 17 פרסומים שונים אשר על פי התביעה "נולדו במטרה לפגוע בשמו הטוב ובמשרתו הציבורית".

בכתב התביעה נכתב: "אל לנו להשלים עם מצב דברים זה, המביא לכך כי אדם הנושא בכל תפקיד ציבורי שהוא, יאלץ לספוג רדיפה והאשמות חסרות כל בסיס באופן יום יומי בשם חופש הביטוי". לטענת אלמוג כהן, "זכות חופש הביטוי היא זכות רמה במעלה, אך אין זכות זו מקנה אפשרות לבזות ולהעליל עלילות שווא על מאן דהוא, גם כאשר מדובר באיש ציבור".

עוד נכתב כי "הזכות לחופש ביטוי אין משמעה חופש ביזוי. במציאות כזו, מלבד הפגיעה הקשה בנבחר הציבור עצמו, עלול הציבור כולו להיפגע, שכן, ימנעו אנשים טובים, איכותיים וישרים מלקחת על עצמם את עול השליחות הציבורית ולהתגייס לשירות חשוב זה, מחשש לשמם הטוב, אשר כידוע, הינו הדבר החשוב ביותר שיש לו לאיש ציבור ולכל אדם בכלל".