אגודת יהודי אתיופיה בישראל יחד עם ארגוני חברה אזרחית נוספים יצאו בקריאה דחופה לפרקליטות המדינה על מנת שתגיש ערעור על החלטת בית משפט השלום בחיפה בחודש שעבר לזכות את קצין המשטרה שירה לקרקע וגרם למותו של סלומון טקה ז"ל.

נתניהו בריאיון בארצות הברית: "המבצע ברפיח יימשך שבועות"
ראש ממשלת סלובקיה נורה בבטנו; קיים חשש לחייו | צפו בתיעוד

עו״ד רינה איילין-גורליק, מנכ״לית אגודת יהודי אתיופיה בישראל, מסרה כי "למדינת ישראל יש הזדמנות לתקן עוול נוראי שכבר חמש שנים מטלטל משפחה אחת ואיתה את כלל החברה, ואת יוצאי אתיופיה בישראל בפרט".

עד מחר, הפרקליטות צריכה להחליט אם להגיש את הערעור על הזיכוי. איילין-גורליק מסרה: "אנו דורשים שהפרקליטות תפעל באופן מידי להגשת ערעור על פסק הדין המזכה את השוטר שירה למוות בסלומון טקה. יש לפרקליטות הזדמנות להוכיח כי בעוד שבוע בדיוק יכול להיעשות הצדק במקרה המצער הזה".

כזכור, חמש שנים כמעט אחרי אירוע הירי במהלכו מצא את מותו טקה, וארבע שנים וחצי אחרי שהחל משפטו של קצין המשטרה ע', שהואשם בגרימת מותו ברשלנות של המנוח, החליט שופט בית משפט השלום בחיפה זאיד פלאח לזכות את הנאשם מכל אשמה.

קצין המשטרה שזוכה מגרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה (צילום: גדעון מרקוביץ')
קצין המשטרה שזוכה מגרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה (צילום: גדעון מרקוביץ')

בהכרעת הדין המזכה כתב השופט: "גרסת הנאשם נמצאה על ידי מהימנה, והיא נתמכה בראיות פורנזיות. שוכנעתי מדברי הנאשם, שעל אף שהוא היה נתון בסכנת חיים ממשית ומידית, כלפיו וכלפי בני משפחתו, ולמרות שקמה לו הסמכות, במקרה זה של סכנת חיים, לירות לגוף הסכנה, הרי שעדיין הוא לא רצה לעשות כן, והחליט לירות לצד הסכנה, בתקווה שירי מעין זה יגרום לסכנה לחלוף עם מינימום נזק".