הסוף לשמועות: ראש ארגון הפשיעה ערן חייא, לא חוסל ולא הורעל במלזיה אבל נראה כי הוא בצרות לא פחות גדולות. משטרת ישראל משוועת להסגרת חייא אחרי שנים במהלכן הוא שוהה מעבר לים ולאחרונה היה עצור במלזיה. הוא עבר בימים האחרונים לברוקלין שם הוא עצור בחשד לעבירות כלכליות.

המטרה: אקוניס? הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין שני אזרחים שהתקינו מצלמה בקרבת בית השר
"עוול נוראי": קריאה לפרקליטות - ערערי על זיכוי השוטר שגרם למותו של סלומון טקה

השאלה הגדולה שנשאלת היא האם משטרת ישראל עומדת מאחורי הסגרתו לברוקלין וזאת בדרך להסגרתו לישראל? או שמא הוא באמת חשוד בעבירות חמורות בברוקלין שם הוא שוהה במעצר ובימים הקרובים יחליט בית המשפט האם להשאירו במעצר בברוקלין או לגרשו מארצות הברית ולשלוח אותו לישראל.

משטרת ישראל שומרים בקנאות על שתיקה ולא מוכנים להתייחס לפרשת ערן חייא. כזכור ,ראש ארגון הפשיעה ספג לאחרונה מכות קשות עם מעצרם של 15 מאנשיו על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב וכן על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים ובינלאומיים, בשתי פרשות שונות בהן מיוחסים לו קשר ישיר לשליחת המחסלים של שמעון רביבו, יד ימינו של ארגון הפשיעה מוסלי שחוסל בהצמדת מטען לאופנוע באור יהודה וכן ניסיונות חיסול של אלי מוסלי מראשי הארגון היריב הנמצא בסכסוך עקוב מדם עם ארגונו של חייא.

חשוב לציין כי אם חייא יוסגר לישראל, הוא צפוי להיכנס לכלא לתקופה ממושכת כאשר המשטרה תמהר לנהל את החקירה מולו ולגבש תשתית ראייתית מוצקה נוכח שני עדי מדינה שחשפו ושתקו בפני החוקרים את כל הפרטים המוכמנים הקשורים לניסיונות החיסול של מוסלי וכן לחיסולו של רביבו. שני עדי המדינה גם קשרו באופן ישיר את חיה למעורבות באותם אירועים, בעדות שסוגרת עליו כמעט באופן הדוק את הטבעת וסוללת את דרכו אל מאחורי הסורגים.