שוב מצליחים ארגוני פשיעה לחדור למנגנון הפנימי של עיריית תל אביב ולהפוך את חלקו למושחת. אחרי שבעבר נחשפה פעילות גורמים פליליים במנהל ההנדסה של העירייה, הפעם הובילה חקירת משטרה למעצרם של בכירים באגף התברואה וכן עובדים באגף שחברו אל "זרועות התמנון" של שני ארגון פשיעה גדול ומוכר מאזור תל אביב מהמגזר היהודי וכן משפחת פשע מוכרת מהמגזר הערבי ויחד לבצע עבירות שחיתות ציבורית והלבנת הון בהיקפים הנאמדים במיליוני שקלים.

בהמשך היום הוארך מעצרם של עשרה מ-13 עצורים בפרשה. בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשמונה ימים עד ל-27 במאי את מעצרם של החשודים. אחת החשודות נמצאת בהריון מתקדם והיא שוחררה למעצר בית בערבות של 80 אלף ש"ח.

סופו של "התליין מטהרן": הנשיא ראיסי ושר החוץ נהרגו בהתרסקות המסוק
מי ירצה בחיסול ראיסי? הספקולציות האפשריות על ההתרסקות המסתורית

 כך עולה מחקירה משותפת שניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב  433 במשטרה יחד עם רשות המיסים ושהובילה כאמור הבוקר עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, למעצרם של 13 חשודים, בהם גם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א, בחשד לעבירות חמורות של שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני ש"ח. 

בניין עיריית תל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
בניין עיריית תל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד לעבירות חמורות בתחום הניקיון , ובמרכזה הטיית מכרזים והעדפת קבלנים לצורך ניקיון העיר תל אביב.  מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים לאגף התברואה בעיריית ת"א, פעלו לקידום ענייניהם בעירייה, בין היתר בהטיית מכרזים, מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה בעירייה ומקורביהם, בתמורה לזכייה במכרזים ולשת"פ בביצוע העבירות. עוד הם חשודים בניגוד עניינים וביצוע עבירות מרמה. 

חשד להלבנת הון בהיקף של מיליונים (צילום: דוברות המשטרה)
חשד להלבנת הון בהיקף של מיליונים (צילום: דוברות המשטרה)

במסגרת החקירה עלה חשד לפיו אותן חברות ניקיון הפיצו וקיזזו חשבוניות פיקטיביות בהיקף הנאמד במאות מיליוני שקלים  תוך שהם גורפים לכיסם עשרות מיליוני שקלים ובכך מעשירים את קופת ארגון הפשיעה מחד ומשפחת הפשע שהייתה שותפה לעבירות לכאורה. במשטרה מציינים כי החקירה שהפכה לגלויה מתנהלת בליווי המחלקה המשפטית מע"מ ומכס ופרקליטות מיסוי וכלכלה.

חשד לשחיתות ציבורית בעיריית תל אביב (צילום :דוברות המשטרה)

החשודים הובאו לחקירה במשרדי היאל"כ בלהב 433 בלוד ובסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ. מעיריית תל אביב יפו נמסר כי "עיריית תל-אביב-יפו סומכת על המשטרה שתעשה את עבודתה נאמנה ותוציא את האמת לאור. העירייה תשתף פעולה עם המשטרה ככל שיידרש".