יואב אליאסי, "הצל", הגיש לבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע נגד העיתונאי רביב דרוקר ורשת 13, בגין אמירות שנאמרו בתוכניתו של דרוקר המשודרת בערוץ 13.

כל פי כתב התביעה, במהלך השידור נערך דיון כשהסטריפ בטלוויזיה הוא "הצל ומשטרת הצללים", ובמהלכו נאמר בין היתר: "הצל הוא הזרוע התעמולתית הקיצונית של בן גביר". קיבל נשק בתפקיד בכיתת הכוננות בתל אביב, יד רוחצת יד", ועוד.

בתביעה נטען כי הצל צפה בתוכנית יחד עם ילדיו הקטנים, וכי הוא "עצר את נשימתו לנוכח הפגיעה האנושה בו" וכן כי הוא "נפגע עד עמקי נשמתו לנוכח דברי הבלע והבוז אשר הופנו אליו כסכין משוננת".

הצל הוסיף כי הוא "אינו גוף תעמולתי פוליטי, אינו מעביר מסרים כפי שנטען, אינו דמות קיצונית ואינו עושה "סחר" לנוכח קבלת הנשק שקיבל כדין מכיתת הכוננות. ההפך הגמור, התובע מוביל דעה בישראל, מתנדב למען חיילי צה"ל תכופות ומשמש בהתנדבות מלאה כמתנדב בכיתת הכוננות שבעיר תל אביב".

הצל דורש מבית המשפט לפסוק כי על דרוקר ורשת לשלם לו פיצויים בסך כרבע מיליון, וכן לפרסם הודעת התנצלות בערוצי תקשורת ובעיתונות.

את תביעתו חתם הצל במילים "אל לנו להקל ראש כאשר השיח המתירני והפוגעני מופנה כחרב משוננת. וכל שכן כאשר התובע בכובעו כמוביל דעה, פועל חדשות לבקרים לקירוב לבבות וסיוע רב למגזרים שאותם הוא מייצג".