המינוי של נציב שירות בתי הסוהר, ניצב קובי יעקובי, שאמור לקבל את אישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה שיועלה לדרגת רב גונדר, ועוד קודם לכן המינוי המיועד של מפכ"ל המשטרה ניצב אבשלום (אבשי) פלד, לצד המינויים הצפויים בתפקידים הרגישים ביותר והמשמעותיים בהם ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ), ראש הלהב 433, מפקד מחוז ירושלים במקום ניצב דורון תורג'מן שהודיע על פרישה ומשרות נוספות שיתפנו, מוציא מניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, ביקורת נוקבת כלפי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

מאחורי הגב של ישראל וארה"ב: כך סיכלה מצרים את עסקת החטופים | דיווח
בשידור חי בארה"ב: נתניהו התייחס לעימותים עם התקשורת הישראלית

לדבריו, הוא אחראי באופן ישיר ובלעדי על אותם מינויים בלי לספור או להתייחס לדעת המפכ"ל היוצא רנ"ב קובי שבתאי או זה שייכנס, במסגרת שלטון יחיד כפי שהוא מכנה. 

איתמר בן גביר בתגובה על התקיפה האיראנית (צילום :לשכת בן גביר)

ניצב בדימוס אריה עמית, כמעט במונולוג, תוקף את בן גביר ומתייחס לעתידה של משטרת ישראל או כפי שניתן לתאר את זה, פני המשטרה היום ולאן. "אין משטרה יותר, נגמר, יש משמרות בן גביר. המשטרה נגמרה, אין משטרת ישראל כי מי שמנהל אותה זה בן גביר, ראש המטה שלו והנהג העבריין שלו הם מנהלי המשטרה".

גם בעבר השרים שכיהנו בראש המשרד לביטחון פנים/לאומי, קבעו וגילו מעורבות, לא?
"לא היה דבר כזה מעולם. הוא שם עכשיו מפכ"ל (ניצב אבשלום פלד א.ח) שברור לי שזה איש שלו, שלא יתווכח איתו על שום דבר, כך שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה".

לא הכרת את אבשלום פלד, הוא לא בן אדם חיובי?
"אני מכיר טוב את אבשי. זה לא עניין אם הוא חיובי או לא. הוא ממונה בזכות זה שהוא מקורב לבן גביר. הוא לא עשה תפקיד  לא של ראש אגף ולא של מפקד מחוז ומבחינה מקצועית אין דבר יותר אידיוטי מזה ואין דבר שיותר מוכיח שבן גביר מנהל גם את כל המינויים במשטרה , רק לפי הקירבה אליו. הוא השליט שלטון טרור. אנשים עושים מה שהוא רוצה, כל הכיוון האסטרטגי של המשטרה השתנה. כל ההתנהגות של השוטרים בהפגנות זה פשוט זוועת אלוהים, החקירות זה כבר לא חקירות , תבדוק מה קורה בלהב 433 הם כבר לא עושים שום דבר לכיוון של חקירות שחיתות של נבחרים. אין משטרה באמת שאין משטרה".

יעקב שבתאי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)
יעקב שבתאי (צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90)

עד כדי כך?
"יש במשטרה אנשים טובים, אבל היא הפכה לבן גביריסטית בצורה מאד מאד קיצונית וזה די מפחיד האמת".

אתה אומר שזו משטרה פוליטית?
"לגמרי. היא אפילו לא משטרה פוליטית, אלא, משטרה פרטית של בן גביר, זה משמרות בן גביר. במחוז ש"י לא מעיזים לטפל בכל המתפרעים המופרעים, לא מעזים כי בן גביר נותן להם גיבוי".

אתה מדבר על נערי הגבעות הקיצוניים ומה לגבי המפגינים מקפלן?
"איך אתה יכול לעשות השוואה בכלל? אתם משווים הפגנה בין מפגינים מהשמאל, זה לא מהשמאל אלא, קפלניסטים שלא מזיקים לאיש, להתפרעויות של המופרעים האלה מהשטחים?! ששורפים בתי ומכוניות, איך אפשר להשוות ביניהם. בשטחים לנוער הגבעות המטורפים האלה נותנים לעשות הכל והמשטרה לא מעזה להתעסק איתם כי בן גביר לא מרשה ולקפלניסטים?! תראה מה עושים למשפחות של חטופים ולמשפחות שכולות".

זה ברור. 
"תראה מה קורה פתאום עם החרדים אלו מבני ברק שחוסמים את כביש 4 במשך שלוש או ארבע שעות. אין נו אין. תבדוק את מצב החקירות ואתה מבין שהמצב הוא... עזוב , למעט זה שהמשטרה במחוז דרום פעלה ב – 7 באוקטובר בעוז רוח ובצורה מאד יפה אבל אי אפשר על זה להתרפק. זאת היתה עבודה יוצאת מן הכלל של המשטרה שאגב היא לא עבודה משטרתית בכלל אלא עבודה סמי צבאית, אבל כל מה שקשור למשטרה ולתפקידי המשטרה , היא פשטה את הרגל מאז שבן גביר נכנס.

אני שומע כל הזמן שבישיבות בראשותו הוא צורח כל הזמן, הוא מפחיד אותם, זה שלטון טרור ואין אף ניצב עם ביצים שמעז להגיד את מה שצריך להגיד. הם כולם התקפלו לגמרי בפניו, הם שינו את המדיניות שלהם בפניו. הוא בן גביר, עוקף את כל מי שהוא רוצה הוא מדברר ישיבות מטה בתחנות, עם מפקדי יס"מ הוא מגבה כאלה שנכנסים לחקירות במח"ש, אין כאלה ולא היו כאלה שרים, לא היה. ואל תשכח שבבסיס העניין מדובר בשר משטרה שהוא בעצמו עבריין.

השר איתמר בן גביר, מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי ואבשלום פלד בעת מינויו לסמפכ''ל (צילום: אלון חכמון)
השר איתמר בן גביר, מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי ואבשלום פלד בעת מינויו לסמפכ''ל (צילום: אלון חכמון)

עבריין מורשע ששם קצוץ על החוק. ממשיך לנסוע בלי חגורה, ממשיך לגבות שוטרים מכים, ממשיך להדליק מדורות, ממשיך להגיד למפקדי מחוזות מה לעשות בהפגנות שזה אין לו בכלל סמכות, ממשיך להגיע לחפ"ק כדי להלחיץ את הקצינים. אין זו קטסטרופה ואף אחד לא עוצר את זה. ראש הממשלה הפך לעבד נרצה שלו".

מה לגבי המפכ"ל המכהן רנ"צ יעקב שבתאי?
"קובי שבתאי הפך את עורו כבר מזמן. הוא איבד את כבודו ומקומו הוא לא מתפקד באמת כמפכ"ל. המפכ"ל בפועל זה בן גביר".

ומה לגבי המינויים שעל הפרק, המפכ"ל נציב שירות בתי הסוהר, ראש אגף חקירות ומודיעין (אח"מ) , ראש אגף המבצעים, מפקד מחוז ירושלים?

"הכל יהיה אסונות, הכל יהיה רק כאלה שהם מתחייבים בפני בן גביר שהם עבדים שלו לתמיד אין מה לדבר. הוא זה שממנה אף אחד לא מחליט. לא דיוני שיבוצים ולא כלום , רק הוא קובע. הוא יורד לרזולוציות הכי נמוכות, של מינויים ומתערב בזה והוא מחליט".

מה זאת אומרת?
"תראה, הוא עכשיו הולך להביא למשטרה תא"ל שהצבא החליט שלא לקדם אותו לדרגת אלוף. אני לא מכיר את אותו תא"ל , אני לא יודע כמה הוא טוב או לא טוב, אבל ברגע שפיקוד צה"ל מצא שלא להאריך את כהונתו ולא להעניק לו דרגה ואמר לו אתה לא יכול להיות אלוף בצבא, בן גביר, היות והאיש הזה, פוליטית מאד מקורב אליו בדיעותיו ובהתנהגותו בן גביר הולך להביא תא"ל שצה"ל מסרב להעניק לו דרגת אלוף , כדי להעניק לו דרגת ניצב במשטרה בלי שום ידע במשטרה כשלמה שאני יודע מייעד אותו לאחד משני התפקידים, הוא להחליף את ראש אגף המבצעים שזו טעות איומה או גרוע מכך לפקד על מחוז ש"י שהוא זה שצריך לטפל בנוער הגבעות שבעצם הוא איתם, הוא בעדם.

אתה מבין לאן אנחנו מגיעים. עזוב זו לא משטרה , אלא אסון גדול במסגרת כל ההרס שהמדינה הזו חווה בשנים האחרונות בן גביר הוא אחד המובילים בהרס של המשטרה וגם של שב"ס, הוא זה שקובע את העניינים. הוא מינה מפקד לשב"ס מישהו ללא ניסיון רק שעבד אצלו, הוא משנה לגמרי את כל הטיפול באסירים שלו כמו נוער הגבעות ואף אחד לא יגיד לו גם שם שום דבר. אנשים לגמרי לא מבינים עד כמה הוא מוביל מהלכים לקראת דיקטטורה מפחידה".

מלשכת השר לביטחון לאומי  נמסר בתגובה: ״אריה עמית ושכמותו הם ההוכחה למה צריך שר לבטחון לאומי עם קונספציה אחרת. עמית היה ממ״ז כושל, במשטרה שהיה חלשה מאוד, ששלטו בה במינויים בסגנון ׳חבר מביא חבר׳ ושלטה בה אג׳נדה פוליטית וכשלה פעם אחר פעם.  

השר בן גביר משנה בתנאי המחבלים בכלא, שינה את מדיניות המשטרה שהתחילה להיות יותר נחושה ויותר התקפית, במשמרת של השר בן גביר המשטרה ב-7.10 הצילה אזרחים רבים - השר בן גביר מתקן את מה שעמית וחבריו הרסו במשך שנים.

השר בן גביר הביא תשעה מיליארד ש"ח למשטרה, הגדיל משמעותית את מספר התקנים של המשטרה, שב״ס ושאר הגופים במשרדו. ניצב אבשי פלד, הוא המועמד הראוי, עם ניסיון רב במשטרה, הוביל פרוייקטים גדולים בארגון - דבריו של עמית נובעים ממירמור וכישלונו כמפקד מחוז״.