האלימות במגזר הערבי לא פוסקת, והיום (שבת) בבוקר עלה מספר הנרצחים במסגרת יריבויות ארגוני הפשיעה ל-71 מאז תחילת 2024. בשעות הבוקר הגיע צוות מד"א לדירה בכרמיאל, שם נמצאה גופתו של מוחמד מנאע בן ה-34, ללא רוח חיים ועם סימני אלימות.  

המשטרה הגיעה לזירה והחלה באיסוף ממצאים וגביית עדויות משכניו של הקורבן, במטרה להתחקות אחר חשוד או חשודים שנמלטו מהמקום לאחר ביצוע הרצח. מנעא היה מוכר למשטרה, והשתייך לארגון הפשיעה של אבו לטיף בצפון. בשלב זה במשטרה לא מרחיבים על אופי הזירה או שיטת הרצח, בשל העובדה שכמאע נמצא בדירתו, ופירוט בנושא עלול לחשוף פרטים מוכמנים שידועים רק לרוצח.

האירוע החמור מבעיר פעם נוספת את השטח במסגרת החיסולים בין ארגון הפשיעה של אבו לטיף לארגון הפשיעה של חרירי, ומעלה את רמת הדריכות של שוטרי הצפון שכבר שלחו אל מאחורי הסורגים את אבו לטיף ומנסים להתחקות אחר חרירי שככל הנראה אינו שוהה בארץ.

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

זהו הקורבן השני בסוף השבוע האחרון, כאשר אתמול בבוקר נקבע מותו של איהב כיוואן, צעיר בן 24 תושב ג'דיידה מכר, שנורה בשעות הלילה בעת שנסע ברכבו. חוקרי המשטרה הגיעו אל זירת הירי והחלו לאסוף ממצאים, איתרו מצלמות אבטחה וניהלו סריקות בניסיון להתחקות אחר חשודים במעשה.

רצף החיסולים שפוקד את המגזר הערבי בחודשים האחרונים מגיע לאחר ההפוגה שהתרחשה בחודשים הראשונים למלחמה, כאשר הנוכחות המשטרתית ברחובות הייתה גבוהה. "פעם היו כללים, היו חוקים בין הארגונים והכנופיות, היום הכל הלך", מספר גורם המעורה היטב במשפחות הפשע במגזר. "עובדים לפי מילות המפתח של שלושת הכפים: כבוד, כסף וכוח, והסדר לא חשוב במיוחד".

"כשיש מלחמות על כסף יהיה חיסול, כשיש פגיעה בכבוד יהיה חיסול ולא משנה כמה אנשים ימותו, וכשיש מאבקים על כוח ושליטה יהיו חיסולים", הוא מוסיף. "מי שיש לו יותר כסף, הוא בעל כוח יותר והוא גם יקבל כבוד וידרוש כבוד.

"היום בסכומים קטנים יחסית אפשר לחסל עבריינים קטנים, ועד מאה אלף דולר יוצאים לחיסול של גורמים בפשיעה. צריך להבין שישנם במגזר הערבי, כאלה שזה המקצוע שלהם. כך עשו מול בני שלמה שעבור החיסול שלו שילמו מיליונים".