מפקד מחוז תל אביב וראש אגף המבצעים לשעבר של המשטרה, ניצב בדימוס אהרון אקסול, מתח ביקורת חריפה על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעקבות כוונתו לבקש מהמשטרה לסיים את תפקידו של המפכ"ל יעקב שבתאי מוקדם מהמועד המתוכנן.

"השר איבד את זה לגמרי, אני לא יודע מה עובר עליו. זה התחיל במינויים ומה שהוא עשה אתמול לא יעשה. זה נראה רע מאוד, הוא מבזה את עצמו, את המפכ"ל ואת המשטרה. אני מקווה שהממשלה לא תהיה איתו ולא יתנו לו להדיח, הוא ירד מהפסים. בסוף המשטרה נפגעת, הוא לא מבין ש-30 אלף שוטרים בקצה מסתכלים עליהם מלמעלה וזה נראה כמו גנון. זה ביזיון בכל רמה אפשרית", אמר.

בריאיון לפודקאסט של "מעריב", אמר אקסול כי לשיטתו, המשטרה אינה פוליטית ו"מי שטוען אחרת הוא בעל אינטרס". לגבי תפקידו של המפכ"ל הנוכחי הוא מתייחס בנפרד ומגיב לטענה כי הוא נהפך ל"בובה" של השר בן גביר: "זה ממש לא נכון. קובי עושה עבודה מצויינת. יש לו לא מעט עימותים וחיכוכים עם השר שלא כולם מגיעים לתקשורת, ואני מכיר את זה מבפנים. הוא עושה רק מה שהוא מאמין בו מבחינה מקצועית".

אקסול הדגיש כי "יש שוטרים נפלאים. זו המשטרה היחידה בעולם שעושה טיפול בפח"ע, בפשיעה, בהפגנות, במגזר הערבי, בהכל. בכל משטרה בעולם יש תחום שהיא אחראית עליו, וכאן הכל נופל על משטרה אחת עם מפכ"ל אחד. ולכן למרות הכל מדובר במשטרה איכותית".